3 טעויות נפוצות בשימוש ב־AI במיתוג מעסיק 🙃

להשתמש ב-AI למיתוג מעסיק זה ברור, אבל אולי כדאי רגע לעצור ולשאול גם: איך לא להשתמש בו?

כי בואו נדבר רגע דוגרי, אם כל מה שעשינו זה לבקש מ-GPTChat לכתוב לנו מודעת גיוס…
והרגשנו שזה "מספיק טוב" – זה בדיוק המקום שבו מתחילות הטעויות 🥴

טעות 1: כתיבה אוטומטית בלי בינה אנושית

 AI יכול לנסח מהר, מה זה מהר? במהירות האור 😅
והאמת, זה מרשים ואפילו מרגש כל פעם מחדש. 
איך תוך שניות בודדות נוצר תוכן שהיה לוקח לנו בעבר לייצר כמה שעות…
אבל, וזה אבל עצום! 

הAI לא מכיר את התרבות הארגונית, את הקול של המותג ואת הערכים שלו
והוא לא מכיר לעומק את מי שבאמת חשוב לך:
המועמדים, המועמדות, העובדים והעובדות. 

אם תשחררו לעולם טקסטים של בינה מלאכותית, שלא עברו את המשקפיים הביקורתיים ואת העיניים האנושיות 
הטקסט לא יתמוך במיתוג מעסיק, הטקסט יהיה גנרי. 

הטיפ של Ewise 🤓

לאחר יצירת תוכן חשוב לקרוא אותו ולשאול את עצמנו: האם הוא היה יכול להיכתב ולהתפרסם גם על ידי המתחרים? 
במידה וכן, זה הסימן שהטקסט לא מדבר את הארגון שלך. הוא גנרי וצריך את נגיעת הקסם האנושית.
 
איך Ewise  יכולה  לעזור?
 
אחת המומחיוּיוֹת שלנו היא לייצר פרומפטים שמלמדים את ה-AI איך לכתוב בשפת המותג.  
פרומפט כזה, יכול לשמש את כל כותבי וכותבות התוכן של הארגון. 
מה זה מייצר? טקסטים ייחודיים ומדויקים 🎯
עם הטון, הסטייל, הערכים והאישיות של מותג הארגון כמעסיק 

טעות 2: להאמין שה-AI ידע לייצר את התוכן המדוייק, אם רק נבקש

ה-AI הוא לא קסם – הוא כלי,
ולכלי הזה יש פוטנציאל עצום אם נשתמש בו נכון, אבל גם לא מעט סכנות, אם ניתן לו לכתוב את הסיפור במקומנו. 
אנחנו פוגשות את זה שוב ושוב:
🤦🏻‍♀️ מודעות גיוס שנראות כמו העתק-הדבק
🤦🏻‍♀️ קמפיינים גנריים שלא נוגעים במה שבאמת חשוב לקהל שנרצה לגייס 
🤦🏻‍♀️ תקשורים שלא מעבירים במדוייק את המסר שהארגון רוצה להעביר  

🤦🏻‍♀️ תכנים שלא באמת משאירים חותם ולא מניעים לפעולה

הנקודה החשובה היא – כשאין אסטרטגיה, גם הבינה המלאכותית הכי מתקדמת לא תייצר את התוכן החכם והמדויק.

הטיפ של Ewise🤓

תסתכלו על כלי הבינה כמו עוד צוות (אנחנו קראנו לזה "צוות בינה")
גם כלי 
AI, כמו צוות אנושי, זקוקים מאיתנו להכוונה כדי להשתפר ולא להסתפק בבינוניות.
בתכלס:
לפני שנריץ עוד פקודה לChatGPT, נעצור רגע ונשאל את עצמנו:
מה מייחד את הארגון, מה המטרה הגדולה, מה חשוב לקהל שלנו
מה שנקרא בשפה השיווקיתנמלא בריף.
 
רק לאחר שהתשובות ברורות לנו,
ניתן 
ל-AI את המידע ונבקש ממנו לעזור לנו לדייק, להאיץ, להציף כיוונים חדשים.
חשוב לזכור! 
הבינה המלאכותית לא מחליפה את החוכמה האנושית והשיווקית, היא נשענת עליה.
 
איך Ewise יכולה לעזור? 
 
אם תשאלו אותנו מה המילה האהובה עלינו, סביר להניח ש"אסטרטגיה" תככב בשלישיה הפותחת 😉 
אסטרטגיה זו המומחיות שלנו 👑 
אסטרטגיה למיתוג מעסיק, חבר מביא חבר, שגרירים, תקשורת פנים, גיוס ספציפי ועוד..
בכל צורך אסטרטגי-שיווקי בעולמות משאבי אנוש אנחנו נשאל את השאלות המדוייקות,
נחקור את הצרכים של הקהל, נסקור את התחרות
ונעזור לך להשיג את המטרות שלך.
 
דוגמאות להשראה מפרוייקטים שלנו:

טעות 3:  – שיתוף מידע רגיש מבלי לחשוב פעמיים

AI זה קל. נוח. ממכר אפילו.
אבל כשמדובר במיתוג מעסיק ובמיוחד בתוכן שמבוסס על תרבות, תהליכים או נתונים מהארגון – חשוב לעצור רגע ולשאול:
מה אני משתפת עכשיו – ולמי אני מוסרת את זה?

הרבה מהכלים הפופולריים בשוק, לא בנויים להתמודד עם מידע רגיש.
גם לא עם תכנים שמכילים שמות עובדים ועובדות, אתגרי גיוס, תובנות פנימיות, ממצאי סקר או פרטים שעשויים לחשוף את הארגון.
וכששולחים את זה החוצה – אין דרך להחזיר את זה אחורה.

לא תמיד ברור איך הכלי שומר את המידע – האם הוא נשמר בשרתים? אם כן – איפה? לכמה זמן?

לא תמיד יש אפשרות למחוק את המידע לצמיתות

חלק מהכלים (בעיקר החינמיים או הלא-מותאמים לארגונים) עשויים להשתמש בתוכן שהוזן לצורכי אימון עתידי של המערכת (אלא אם בוטלה האפשרות הזאת ידנית)

הטיפ של Ewise 🤓

 ב־Ewise אנחנו תמיד מזכירות:
שימוש ב-AI זו אחריות עצומה בייחוד שאלה כלים שזמינים לכל אחד ואחת.

ברמה הארגונית – תוודאו שיש מגבלות אבטחת מידע שדואגות לשמר את המידע, תייצרו נאמני AI – גורמים שתפקידם לוודא את תקינות תהליכי העבודה עם ה-AI

וברמה האישית – לפני שיתוף קובץ, טקסט או מידע עם כלי גנרי – תעצרו רגע.
תשאלו: האם זה מוגן? האם זה נחוץ? האם אפשר לנסח את זה בלי לזהות את הארגון?

כי מיתוג מעסיק חכם – זה לא רק מה נאמר, אלא גם איך לשמור על מה שלא אמור להיאמר.

לסיכום,

לא כל כלי "AI לגיוס" באמת חכם.
חלקם פשוט בונים מודעה מהירה, בלי תובנות, בלי דאטה, בלי הקשר.
אם זה מרגיש לכם שטחי – כנראה שזה שטחי 🙃

🌱 אז מה כן?

AI הוא לא תחליף למחשבה שיווקית.
הוא תוספת. מאיץ. עוזר אישי.
אבל הוא צריך אתכן.ם ליד ההגה – עם אסטרטגיה ברורה, קול ייחודי, וחיבור אנושי אמיתי.

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

תקשורת פנים ארגונית: העקרונות שיחזירו את האמון בהנהלה ויבנו שותפות

בואו נדבר בכנות:על התסכול גדול שבתקשורת פנים ארגונית. הובלה של הקשר עם העובדים דורשת השקעת זמן רב בכתיבת מיילים "חשובים" ובניוזלטרים. ובכל זאת, הפידבק של העובדים והעובדות הוא שהדברים לא מתוקשרים.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם