להשתמש ב-AI למיתוג מעסיק זה ברור, אבל אולי כדאי רגע לעצור ולשאול גם: איך לא להשתמש בו?
כי בואו נדבר רגע דוגרי, אם כל מה שעשינו זה לבקש מ-GPTChat לכתוב לנו מודעת גיוס…
והרגשנו שזה "מספיק טוב" – זה בדיוק המקום שבו מתחילות הטעויות 🥴
טעות 1: כתיבה אוטומטית בלי בינה אנושית
ה–AI לא מכיר את התרבות הארגונית, את הקול של המותג ואת הערכים שלו
והוא לא מכיר לעומק את מי שבאמת חשוב לך:
המועמדים, המועמדות, העובדים והעובדות.
אם תשחררו לעולם טקסטים של בינה מלאכותית, שלא עברו את המשקפיים הביקורתיים ואת העיניים האנושיות –
הטקסט לא יתמוך במיתוג מעסיק, הטקסט יהיה גנרי.
הטיפ של Ewise 🤓
עם הטון, הסטייל, הערכים והאישיות של מותג הארגון כמעסיק
טעות 2: להאמין שה-AI ידע לייצר את התוכן המדוייק, אם רק נבקש
ולכלי הזה יש פוטנציאל עצום אם נשתמש בו נכון, אבל גם לא מעט סכנות, אם ניתן לו לכתוב את הסיפור במקומנו.
🤦🏻♀️ תכנים שלא באמת משאירים חותם ולא מניעים לפעולה
הטיפ של Ewise🤓
גם כלי AI, כמו צוות אנושי, זקוקים מאיתנו להכוונה כדי להשתפר ולא להסתפק בבינוניות.
בתכלס:
ניתן ל-AI את המידע ונבקש ממנו לעזור לנו לדייק, להאיץ, להציף כיוונים חדשים.
הבינה המלאכותית לא מחליפה את החוכמה האנושית והשיווקית, היא נשענת עליה.
בכל צורך אסטרטגי-שיווקי בעולמות משאבי אנוש אנחנו נשאל את השאלות המדוייקות,
נחקור את הצרכים של הקהל, נסקור את התחרות
ונעזור לך להשיג את המטרות שלך.
טעות 3: – שיתוף מידע רגיש מבלי לחשוב פעמיים
AI זה קל. נוח. ממכר אפילו.
אבל כשמדובר במיתוג מעסיק ובמיוחד בתוכן שמבוסס על תרבות, תהליכים או נתונים מהארגון – חשוב לעצור רגע ולשאול:
מה אני משתפת עכשיו – ולמי אני מוסרת את זה?
הרבה מהכלים הפופולריים בשוק, לא בנויים להתמודד עם מידע רגיש.
גם לא עם תכנים שמכילים שמות עובדים ועובדות, אתגרי גיוס, תובנות פנימיות, ממצאי סקר או פרטים שעשויים לחשוף את הארגון.
וכששולחים את זה החוצה – אין דרך להחזיר את זה אחורה.
לא תמיד ברור איך הכלי שומר את המידע – האם הוא נשמר בשרתים? אם כן – איפה? לכמה זמן?
לא תמיד יש אפשרות למחוק את המידע לצמיתות
חלק מהכלים (בעיקר החינמיים או הלא-מותאמים לארגונים) עשויים להשתמש בתוכן שהוזן לצורכי אימון עתידי של המערכת (אלא אם בוטלה האפשרות הזאת ידנית)
הטיפ של Ewise 🤓
ב־Ewise אנחנו תמיד מזכירות:
שימוש ב-AI זו אחריות עצומה בייחוד שאלה כלים שזמינים לכל אחד ואחת.
ברמה הארגונית – תוודאו שיש מגבלות אבטחת מידע שדואגות לשמר את המידע, תייצרו נאמני AI – גורמים שתפקידם לוודא את תקינות תהליכי העבודה עם ה-AI
וברמה האישית – לפני שיתוף קובץ, טקסט או מידע עם כלי גנרי – תעצרו רגע.
תשאלו: האם זה מוגן? האם זה נחוץ? האם אפשר לנסח את זה בלי לזהות את הארגון?
כי מיתוג מעסיק חכם – זה לא רק מה נאמר, אלא גם איך לשמור על מה שלא אמור להיאמר.
לסיכום,
לא כל כלי "AI לגיוס" באמת חכם.
חלקם פשוט בונים מודעה מהירה, בלי תובנות, בלי דאטה, בלי הקשר.
אם זה מרגיש לכם שטחי – כנראה שזה שטחי 🙃
🌱 אז מה כן?
AI הוא לא תחליף למחשבה שיווקית.
הוא תוספת. מאיץ. עוזר אישי.
אבל הוא צריך אתכן.ם ליד ההגה – עם אסטרטגיה ברורה, קול ייחודי, וחיבור אנושי אמיתי.
אולי יעניין אותך גם:
5 מגמות חדשות בעולם משאבי האנוש בעקבות ה-AI
שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית
4 טיפים לסטוריטלינג מנצח במצגות
השגרירים הבאים שלך במיתוג מעסיק
להצטרפות לקהילת "לחשוב שיווק במשאבי אנוש >> https://www.ewise.co.il/lp-learning/

