סודהסטרים זו חברה מיוחדת שחרטה על דגלה להפוך את העולם לטוב יותר, ואכן זה מה שהיא עושה גלובלית, ב-36 שווקים. סודה סטרים דואגת לכדור עליו אנחנו חיים ולא.נשים שבו.
ערב רב של עובדים ועובדות מכל הדתות, מגזרים, תרבויות, מדינות שמצאו את הדרך להיות אי של שלום בתוך מציאות יומיומית מורכבת.
האתגר המקצועי
הושק בארגון מיתוג חדש אבל הוא לא נתן לו מענה מספק למחלקות הפנים ארגוניות: תקשורת, HR וגיוס. מעבר לכך החברה כולה הייתה במהלכו של תהליך שינוי, דבר שיצר תפיסות וחוויות שונות ואף מנוגדות בקרב העובדים.
עם השונות הזו היה עלינו למצוא את נקודת הערך של החברה כמעסיקה, ה-EVP, שעוברת כחוט השני בין כל היחידות, המחלקות והא.נשים גם בארץ וגם בשווקים בחו"ל.
את הסטרימר כבר הכרת?
לסודהסטרים יש DNA מיוחד, אופי בועט וייחודי – הסטרימריות. סט תכונות, יכולות וערכים שמאפיינים את כל מי שעובד בסודה סטרים. כחברה שעברה שינויים בשנים האחרונות גם את הסטרימר היינו צריכות לדייק.
איך נדייק את הסטרימר - נרד לשטח!
פגשנו עובדים בדרגים שונים מכל המחלקות ומכל השווקים, ובכל מפגש כזה התאהבנו עוד קצת בסודהסטרים ובסיפור שלה.
נפגשנו בזום, במשרדים המרשימים בכפר סבא, זכינו לסיור במפעלים בדרום וגם הובלנו סדנת WORKSHOP לצוותי HR ושיווק – הכל כדי להכיר את הסטרימר ולדייק את הסיפור של סודהסטרים כמעסיקה.
חיברנו את כל הנקודות ונולד EVP
שלב הפיצוח הוא המאתגר והאהוב ביותר: מיטב המוחות שלנו נסגרו להם בחדר משותף ואחרי כמה ימים של חיבור המחקר, המגמות והחזון – דייקנו את ה EVP המיוחד של סודה סטרים.
התוצאות
מעבר לכך שהתאהבנו בסודה סטרים וכולנו התחלנו להסתובב עם הבקבוקים הרב פעמיים שתורמים לאיכות הסביבה 😉, יצרנו לסודה סטרים סיפור חדש, מעודכן ורענן.
בעזרת דיוק של המסרים, השפה והנראות – בנינו מחדש את הדמות של סודה סטרים בנעלי בית.
המחשות מתוך הספר מותג
המלצות שלנו לתהליכי מיתוג מעסיק
1
חשיבות שיתוף הפעולה בין משאבי אנוש לשיווק
שיתוף פעולה בין מחלקת משאבי אנוש למחלקת השיווק קריטית להצלחת התהליך בייחוד אם הוא כזה שכולל בתוכו שינוי שפה עיצובית / כתובה או שניהם יחד. אחד הדברים היפים שניכרו בעבודה עם סודה סטרים היא ששתי המחלקות מתואמות ומסונכרנות בצורה מעוררת השראה.
2
להסתכל בלבן שבעיניים –
בתהליכי מיתוג מעסיק חשוב לתת ייצוג למגוון המחלקות והדרגים כולל לרדת לשטח ולפגוש כמה שיותר עשייה מגוונת. רק כך נוודא שיש במה לכל הקולות השונים ונוכל לדייק EVP מבלי לייצר ציניות.
3
לזמן יש משמעות
מיתוג מעסיק בחברות גדולות וגלובליות זה תהליך ארוך ומורכב. אבל חובה לתעדף אותו גבוה ולעסוק בו ב'פול גז'. שימו לב! ככל שהפרוייקט יימשך יותר זמן, כך יש פוטנציאל גדול יותר למשברים ושינויים ארגוניים שיטרפו את כל הקלפים.
4
תהליכי מיתוג מציפים פערים
פערים בין המצב הרצוי לתמונת המציאות. תהליך כזה מצריך אומץ להכיר במסקנות ולקבל החלטות במטרה לגשר על פערים.
תודות
תודה לבסטיות שלנו לכל אורך התהליך בסודהסטרים: קרן ארז מנהלת חווית עובדים, מיתוג ותקשורת פנים ארגונית גלובלית HRD גלובלי, ומיכל כהן גונזלס-מנהלת תקשורת פנים ארגוני ומיתוג מעסיק.
ולא פחות לכל השותפות: גלית צוקר- סמנכ"לית מש"א, תמי בר צורי אליה-מנהלת שיווק, סיגלית בן סימון -מעצבת סטודיו
תודה על שבחרתן בנו והכנסתן אותנו פנימה, על השותפות והפתיחות שאפשרו לנו להיות מדוייקות יותר לסודה סטרים ולצרכים שלה ושלכן.
ובצוות שלנו
הפרוייקט הזה לא היה נולד ללא השותפות המלאה של מישל בשן ואביטל בראון מ Write it right – נשות אסטרטגיה ו COPY בחסד עליון!
עדי אוטבול המעצבת המחוננת שלנו, ניצן גבאי משען מנהלת הפרוייקט שיודעת לגרום אפילו להרים לזוז.
וגם תודה להנהלה שלנו: רחל ריכטר סמנכלית לקוחות ואסטרטגיה וורד חורי מנכל"ית ומייסדת EWISE
על התמיכה, החשיבה המשותפת ועל כך שכל דיון מקצועי איתכן מעיף אותנו לגבהים חדשים.
בטח תרצו לקרוא עוד
4 טיפים לסטוריטלינג מנצח במצגות
סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.
שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית
סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.