הקהל הבא שלך למיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק מתחבר אוטומטית לקהל של עובדים ושל מועמדים – זה המובן מאליו. 

אבל יש קהל שעוד לא חשבת עליו והוא יכול לתת לך בוסט ענק למיתוג המעסיק!

הספקים והספקיות של הארגון: הם השגרירים הבאים שלך.

חברות שמספקות שירות במיקור חוץ לארגון שלך, זה קהל שפוגש את הארגון ולפעמים ההיקפים שלו אף נרחבים יותר משל הצוות הפנימי.

חשבת פעם כמה משמעותיות הספקיות האלו למיתוג המעסיק

זה קהל מגוון שיש בו חברות גדולות (למשל של שינוע, מוקדים במיקור חוץ, אחזקה וכספים) ועד פרילנסרים ופרילנסריות שיעשו עבודות גרפיקה ותוכן.

כך או כך – את הספקים צריך לחבר לארגון משתי סיבות מרכזיות:

  • ביזנס – נכון לכל ארגון להיות הפייבוריט של הספקים שלו. זה משפר ביצועים ואפילו מוזיל עלויות.
  • שיגרור הארגון ומיתוג מעסיק – אם תשקיעו בתדמית ובמערכת היחסים איתם, הספקים והספקיות הם אלו שידברו על הארגון דברים טובים. הם יגנו על הארגון בזמני משבר ואפילו יחברו אליכם מועמדים ומועמדות פוטנציאליים.
 

EWISE  חושפת – מילה אישית על הקושי של ספקיות

אנחנו בעצמנו חברה המספקת שירותים לחברות וארגונים גדולים.
צוות של כ-20 א.נשים עם המון אהבה ללקוחות שלנו.

אבל… אין לנו מחלקת HR מפוארת.
ולכן דברים שמובנים מאליו עבורכם, ומאוד קלים לביצוע בארגונים – הם המקומות שלנו הכי קשה להתארגן עליהם:
להתנדב ביחד, לייצר טכס מכובד ביום השואה, להביא תוכן ייחודי כמו מפגש עם משפחה שכולה ביום הזיכרון או הרצאות מובילות עם מרצים ומרצות מעוררי השראה ועוד.

איך לעשות מיתוג מעסיק לספקים

מדובר על קהל מושלם אבל מאוד שונה בתפיסה משכיר או שכירה

באופן כללי כדי לצלול לראש של הקהל, ולהכיר את האתגרים שלו – אני ממליצה לראיין כמה שיותר עצמאים ועצמאיות.

בנוסף, ספציפית בתוך הארגון, יש לבדוק עם הספקים הקיימים מה חשוב להם, ואיך אפשר לעזור להם ולשפר את מערכת היחסים איתם.


ביום יום צריך לחשוב גם ב"שפת ספקית" ולהחזיק את הקהל בראש.

תחשבו על הקהל הזה. מפו את הספקים ואת הגורמים בארגון שנוגעים בהם ותתחילו לחשוב בשני כיוונים:

  1. מה מתוך הפעילות הנוכחית שיש לעובדי ועובדות החברה אפשר להזמין ספקים?
    אירועי רווחה רלוונטיים שפתוחים ואינם אינטימיים (כמו טקסי זיכרון), התנדבות
  2. מה בעבודה הקיימת איתם כבר יכול להיות טוב יותר ללא השקעה נוספת?
    גייסו את הצירים השונים שנוגעים בהם בארגון לתוך המטרה המשותפת – עצם השיח הפנימי שלכם והתעדוף של הספקים כקהל רלוונטי כבר יעשה תפנית ביחס אליהם.
 

כל הרעיונות לחיבור ספקים למיתוג מעסיק:

חיבור לביזנס

  • חיבור לחזון ולערכים באירוע עם המנכ"ל/ית או הנהלה בכירה
  • היכרות עם פרוטפוליו המוצרים (האם כל מי שמספק שירות יודע/ת על כל הפעילות העסקית?)
  • פתיחת כתובת להצעות ייעול של ספקים – דברים שרואים משם ולא רואים מכאן
  • הדרכות מקצועיות רלוונטיות (אפשר לתת גם לספקים להעביר את ההדרכה!): הדרכה על ספר מותג, הרצאה של הרכש, סדנת שפה לספקי תוכן, להכיר תהליכי עבודה, אג'נדה של שירות, חזון וכו'
 

חווית ספק/ית:

  • תהליכי רכש מיטיבים בכניסה לעבודה – מו"מ מכבד, הבנה עמוקה של צרכים ועוד.
  • קיט כניסה לעבודה המשותפת – ערכת וולקאם כיפית שמסבירה על תהליכי הרכש, נותנת מספרי טלפון ומיילים רלוונטיים, והכי חשוב מחברת לחזון, לערכים ולמוצרים
  • איך נראית החשבונית – האם יש מקום להכניס לשם תוכן שיווקי וגיוסי?
  • תקשורת שוטפת – דיוורים קבועים חודשיים (ניוזלטר או קהילת וואטסאפ) שמשתפים ומחברים אותם לארגון.
 

עוד ערוץ לגיוס ושיווק

  • ספרו לחברות הספקיות על השקות מוצרים, חברו לעשייה העסקית וצרו הטבות והצעות ערך ייעודיות להם.
    תרצו שהספקים (כמו גם הצוות) יהיו הלקוחות הנאמנים ביותר!
  • חמ"ח – תגמול על הפניות מועמדים ומועמדות.
 

ספקים נמצאים בבדידות גדולה

כמו שסיפרנו קודם על עצמנו – חברות קטנות ובטח ובטח פרילנסרים ועסקים קטנים, חיים את העולם העסקי בבדידות גדולה.
מצד שני לארגון שלכם יש המון אירועים שאפשר פשוט להזמין אליהם:

הזמינו לאירועים פנימיים שגם ככה הם לא אינטימיים או מחלקתיים (הרצאות, טכסים וכו')

אפשרו לספקים להתנדב דרככם ואיתכם.

 

בתקציב נוסף  – עוד רעיונות מתקדמים לחיבור של ספקים וספקיות

עד עכשיו כל מה שכתבנו אלו רעיונות למיתוג מעסיק של ספקים וספקיות בכמעט אפס תקציב. 

הנה עוד כמה רעיונות שהיתרון הגדול הוא שארגונים שישכילו להטמיע את זה בהקדם, יזכו להיות הראשונים בשוק ולקבל הרבה קרדיט והוקרה.

    • להתייחס באופן אישי בשמחות ובמקרים ספציפיים ובהתאמה להקיפים איתם (ימי הולדת, בר מצווה וכו').
    • יום כיף ייעודי למשפחות הספקים.
    • אירועי נטוורקינג בין החברות הספקיות השונות.
    • לייצר מיטאפים מקצועיים ללמד אותם ולהעשיר אותם במיומנויות רכות שרלוונטיות עבורם.
    • אפילו להעניק להם שעות ייעוץ עסקי ללא עלות. אפשר אפילו מנטורינג מתוך הארגון שיתרום גם למחוברות והעצמת העובדים שיקחו חלק.

שנסכם?

כל הרעיונות שהעלינו (בטח עלו לך עוד מלא מלא רעיונות בעצמך)… מתכנסים להזמנה שלנו
להחזיק עוד כוכב צפון חדש במיתוג המעסיק: להיות החברה שהספק מתרגש לתת לה שירות!

 

לייעוץ בנושא דברו איתנו, חצי שעה ראשונה ללא עלות.

 

לקריאה נוספת – איך לעשות סדר במיתוג מעסיק בארגון 

 

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

Tips for successful storytelling in presentations

4 טיפים לסטוריטלינג מנצח במצגות

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >
Surveys using AI

שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם