Smart employer branding

מיתוג מעסיק חכם – זה בדיוק מה שצריך להעסיק אותך

מיתוג מעסיק חוסך כסף ומגביר יעילות

נתחיל מהשורה התחתונה: השקעה במיתוג מעסיק היא לא "הוצאה", אלא השקעה בתשתיות חכמות שמחזירות את עצמן – בריבית דריבית.

המספרים מדברים בעד עצמם:

 ⏱ זמן גיוס ממוצע בחברות עם מיתוג מעסיק חזק: 29 יום
  זמן גיוס בחברות ללא מיתוג מעסיק: 68 יום

🔍  73%מהמועמדים בודקים את המעסיק לפני שהם בכלל מגיבים למודעת גיוס
מה שהופך את הנתון הבא ללא מפתיע:
💰 עלות הגיוס נמוכה ב־43%  כשיש מיתוג מעסיק.

מה מלמד אותנו הסקר השנתי של BDI 

כשקראתי את הדיוורים האחרונים של זאב רונן, בער בי לוודא שכל מנכ"ל.ית יבינו את המסר הבא:
מיתוג מעסיק זו לא פריבילגיה של חברות עשירות, אלא מהלך אסטרטגי שכל ארגון חייב להשקיע בו.

ההתחמשות בשוק כבר כאן

מרבית הארגונים כבר מקימים מערך מיתוג מעסיק או מחזקים את הקיים.
למה? כי למרות שבגלל המלחמה עובדים "נדבקים לכיסא" – הרגע שאחרי ייראה אחרת. עם אבטלה קרובה לאפס, כולנו נרגיש את הטלטלה:

  • יהיה קשה לשמור על טלנטים
  • לא פחות קשה יהיה לגייס חדשים

לכן יותר ויותר חברות משקיעות גם בשיפור חווית העבודה עצמה וגם בדיוק המסרים פנימה והחוצה.

מה קורה כשמתעלמים ממיתוג מעסיק?

לפני שנתיים פנתה אלינו הנהלת חברה טכנולוגית־תעשייתית בצמיחה מטורפת.
המכירות זינקו בכ-150% בשנתיים.
אבל היו להם שני צווארי בקבוק מדכאים:
 * זמן גיוס של חצי שנה למהנדסים בכירים
 * נשירה של 35% בשנה הראשונה

בלי צוות טוב – הם פשוט לא עמדו בביקושים.
השאלה שלהם הייתה פשוטה:
"אנחנו משלמים הכי הרבה בשוק. למה אין תור של מהנדסים אצלנו?"

התשובה: שכר גבוה ≠ מיתוג מעסיק.
השוק לא ידע מי הם, ולא הבין למה כדאי לעבוד דווקא אצלם.

כשתתחילו לשחק את המשחק – דברים ישתנו לאט לאט

אחרי אפיון עמוק ואבחון בחרנו יחד איתם להשקיע בשלושה מהלכים שלא קשורים לעוד שכר או בונוסים:

  1. שיתוף הצוות כולו

    מש"א, מכירות, שיווק, פיתוח וכלל הארגון הפכו ל"שגרירים" בלינקדאין ובשטח.
  2. סיפור חכם, מדויק ואנושי

    ממיתוג של "חברת טכנולוגיה עם שכר טוב" ל:"חברה שפותרת את האתגר הכי מורכב בתעשייה, ועבודת המהנדסים שמשפיעה על מיליוני אנשים".
  3. שיפור בתהליך הגיוס

    שקיפות מלאה, אפשרות למועמדים לפגוש צוות בתהליכי הגיוס – ולהציץ ליום עבודה אמיתי.
 
💡 התוצאות הגיעו תוך שנה:
  • זמן גיוס ירד ל-2.5 חודשים
  • שיעור נשירה ירד ל-12%
  • מועמדים התחילו לפנות אליהם בעצמם בלינקדאין

איך תעשו את זה גם – שלוש רמות לפיצוח מיתוג מעסיק

  1. החוכמה שהבסיס – מה הארגון באמת מציע

    לא שכר וביטוח. אלא האתגר המקצועי, הבעיה שאתם פותרים, ההשפעה שיש לעבודה אצלכם והמשמעות האמיתית.
  2. הדיוק שבבידול – למה דווקא אצלכם?

    מה עושה אתכם שונים? טכנולוגיה, צוות, תרבות ארגונית, או בעיה ייחודית שאתם פותרים. משהו אמיתי ואותנטי שלא ייצר ציניות.
  3. האנושיות – סיפורים שיוכיחו וינכיחו

    לא עוד סיסמאות ריקות.
    מועמדים רוצים לראות ולשמוע מעובדות ועובדים אמיתיים: על הדרך, על הצמיחה, על האתגרים.

אז מה הלאה?

מיתוג מעסיק חכם, מדויק ואנושי זו לא סיסמה.
זו תשתית שמאפשרת לארגון שלך לצמוח, למשוך את האנשים הנכונים ולשמור עליהם לאורך זמן.
אם גם לך מרגיש שהגיע הזמן לדייק את הסיפור, לחזק את החיבור עם הטלנטים ולהפוך את הגיוס והשימור לאתגר פשוט יותר – אנחנו כאן 💜

בואו נדבר על איך מיתוג מעסיק יכול לעבוד גם בשבילכם.

 

אולי יעניין אותך גם:

5 מגמות חדשות בעולם משאבי האנוש בעקבות ה-AI

שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית

10 תובנות על גיוס ב- 2025

להצטרפות לקהילת "לחשוב שיווק במשאבי אנוש >>  https://www.ewise.co.il/lp-learning/

לקבלת השראה, קייסטאדים, טיפים בנושא מיתוג הצטרפו לקבוצת "מיתוג מעסיק אותי">>

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

פעם שלישית (מיתוג עם) גלידה

לכבוד יום הגלידה הבינלאומי, אנחנו לא רק בודקות מי מעדיפ.ה מנגו על פני מלון – אלא איך גלידה הפכה לכלי שיווקי חכם, חווייתי, ובלתי נשכח.אפשר ללמוד מזה על מיצוג מעסיק כי גם כשזה מגיע לעובדים ולעובדות – רגע קטן, חושי ואישי יכול להשאיר טעם של עוד.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם