פעם שלישית (מיתוג עם) גלידה

לכבוד יום הגלידה הבינלאומי, אנחנו לא רק בודקות מי מעדיפ.ה מנגו על פני מלון, אלא איך גלידה הפכה לכלי שיווקי חכם, חווייתי, ובלתי נשכח.

מותגים כמו Uber, OPPO ו־Laneige הבינו שמה שהכי נוגע – לא תמיד עובר דרך המסך. לפעמים זה דווקא קונוס קריר ומדויק שמייצר את החיבור הכי חם.

ומה שמעניין? מה שלמדנו מהם על שיווק, תופס גם כשמדובר במיתוג מעסיק.

כי גם כשזה מגיע לעובדים ולעובדות, רגע קטן, חושי ואישי יכול להשאיר טעם של עוד.

Uber – איך גלידה הכינה את הקרקע ל-Uber Eats

בין 2012 ל־2017, Uber, חברת השינוע שפיתחה אפליקציה להזמנת מונית או נהג בלחיצת כפתור, לא רק חילקה גלידות – אלא בנתה תשתית לאחד המהלכים החכמים שלה. הקמה של מותג בת Uber East

לכבוד יום הגלידה העולמי, וליום אחד בלבד, אפשר היה להזמין גלידה עד הבית בלחיצת כפתור באפליקציה. נשמע כמו פאן? לגמרי!

אבל מאחורי הגלידה עמד מהלך מבריק: לבדוק את המערך הלוגיסטי בזמן אמת, לחשוף את הקהל לחוויית שירות חדשה – ולהכין את הקרקע להשקה של Uber Eats.

ב־2016 לבדה חולקו יותר מ־300 אלף גלידות ביותר מ־250 ערים, השיח ברשתות זינק ב־92%, וההאשטאג #UberIceCream הפך לוויראלי.

המהלך הראה איך חוויה חושית מיידית, יכולה לתפקד גם ככלי בדיקה חכם וגם כמנוע ליצירת אמון במותג לקראת השקה גדולה בהרבה – Uber Eats.

מה אפשר ללמוד מזה על מיתוג מעסיק? 

מהלך הגלידות של Uber מזכיר לנו שמיתוג מעסיק לא חייב להתחיל בקמפיין ענק או בתהליך אסטרטגי מסועף. לפעמים דווקא מהלך קטן, מדויק וחווייתי יכול להיות זה שמייצר שינוי גדול.
Uber השתמשה ביום גלידות אחד כדי לבדוק את המערך הלוגיסטי שלה, לייצר אמון ולחמם את הקרקע למהלך רחב יותר. גם ארגונים יכולים לאמץ את הגישה הזו:

להתחיל בקטן – בפיילוט חוויית קליטה, בשינוי בשיחת גיוס, בשינוי בתקשורת הפנים ארגונית ולבחון איך זה משפיע על תחושת השייכות, על השיח הפנימי, על התדמית החיצונית.

OPPO – כשגלידה הופכת טכנולוגיה לחוויה אישית

ב־2018, OPPO – מותג הסמארטפונים הסיני, הבין שבהשקת מכשיר חדש, לא מספיק לדבר על פיצ’רים, צריך גם לגרום לא.נשים להרגיש.
במהלך חווייתי ומדויק, הוצבו באירועי ההשקה הבינלאומיים עגלות גלידה שהציעו גלידה מותאמת אישית – עם השם של כל משתתף.ת מודפס עליה 😱

לא, זה לא רק גימיק, זו הייתה דרך מבריקה להמחיש את רמת הדיוק של המצלמה החדשה – ולתרגם את הסיפור של המותג למשהו שאפשר לטעום, לגעת בו, לזכור.

החוויה עשתה בדיוק את מה שכל מותג שואף אליו: יצרה רגע אישי, מדויק, שהפך לשיחת רשת ולא פחות חשוב, היא הצליחה לספר סיפור טכנולוגי בשפה אנושית.

מה אפשר לקחת מזה למיתוג מעסיק? 

מיתוג מעסיק חזק, נבנה מרגעים שמרגישים נכון. מה הכוונה? 

האם בקריאת התכנים הכתובים של המותג – תקשורים/ מודעות גיוס/ אתר קריירה, זה מרגיש כמו טמפלט? או שמורגשת ייחודיות המותג?
האם ביום הקליטה של עובד.ת חדש.ה יש התייחסות אישית, שמרגישה כאילו היא מותאמת אישית?

העיקרון הוא פשוט: יצירת חוויה מותאמת אישית שמשקפת את הערכים של המותג, גם בעולם העבודה – יוצרת זכירות, שייכות, וחיבור רגשי, שלא נמס גם הרבה אחרי הגלידה.

Laneige – כשהביוטי פוגש את הגלידה

ב־2024, Laneige – מותג הקוסמטיקה הקוריאני, החליט שההשקה של Lip Glowy Balm  החדש, לא צריכה להיראות כמו עוד חלוקת דוגמיות שגרתית, אלא השקה עם טוויסט חווייתי: עגלות גלידה הוצבו ליד חנויות Sephora ובאירועי ההשקה, והציעו סורבה בטעמים תואמים לגווני המוצר כמו מנגו, אוכמניות ומלון.

החוויה הפכה את ההשקה לאירוע בלתי נשכח, והרשתות החברתיות התמלאו בתמונות ושיתופים ששום באנר לא היה משיג.

כשמותג יוצר חיבור בין מוצר לחוויה חושית אמיתית, הוא מייצר רגע שנחקק בזיכרון ומגביר את הנאמנות והחיבור הרגשי.

השיווק הסנסורי הוא הטרנד הלוהט של 2025 – זאת אסטרטגיה חכמה שמותגים מאמצים כדי לבלוט בעולם רווי מסרים ולהפעיל את החושים של הקהל. מותגים כמו Prada, Diesel, Louis Vuitton ואפילו IKEA כבר שילבו אוכל, קינוחים וגלידות כחלק מהחוויה כדי ליצור חיבור רגשי עמוק יותר לערכי המותג.

מה אפשר ללמוד מזה על מיתוג מעסיק? 

בדיוק כמו שהמותג יצר חוויה חושית שמחברת את הלקוחות למותג, גם בתהליכי מיתוג מעסיק אפשר לרתום את החושים. וזאת ההמלצה שלנו, תשאלו תמיד את השאלה: מה החושים קולטים בנקודות המפגש של א.נשים עם המותג כמעסיק?

איך נראה הריאיון? (ויזואל, טון, סגנון), איך נשמעת השיחה עם מגייס.ת?, מה מרגיש.ה עובד.ת חדש.ה ביום הראשון?

אז בפעם הבאה שתשבו לתכנן קמפיין, חוויית עובד או תהליך גיוס – תחשבו גלידה.

לא כי כולם אוהבים קינוחים (טוב, גם), אלא כי לפעמים דווקא הרגעים הקטנים, החושיים והלא צפויים – הם אלה שבונים מותג שנכנס ללב.

מותגים גדולים יודעים לייצר חוויה מהביס הראשון.

מותגים חכמים יודעים שגם במיתוג מעסיק – טעם טוב נשאר בזיכרון הרבה אחרי שהריאיון נגמר.

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

תקשורת פנים ארגונית: העקרונות שיחזירו את האמון בהנהלה ויבנו שותפות

בואו נדבר בכנות:על התסכול גדול שבתקשורת פנים ארגונית. הובלה של הקשר עם העובדים דורשת השקעת זמן רב בכתיבת מיילים "חשובים" ובניוזלטרים. ובכל זאת, הפידבק של העובדים והעובדות הוא שהדברים לא מתוקשרים.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם