מהפכת AI ב-Google

Google הכריזה על מהפכת AI בכנס I/O2025 – לא מדובר רק בחידושים אלא בחשיבה אסטרטגית של ממש- ה-AI כחלק מעמוד השדרה של כל דבר בכל תחום.

זה כבר לא רק רעיונות באוויר, אלא כלים פרקטיים שמשולבים עמוק בתוך אנדרואיד, כרום ובמנוע החיפוש עצמו.

המשמעויות של זה רחבות: אם AI הופכת להיות הדרך הסטנדרטית שבה נתקשר עם גוגל, זה אומר שגם אנחנו, בעולם העסקים, נצטרך להתיישר לאותו הכיוון. אחרת נשאר מאחור.

זה לא עניין של "אם", אלא "איך" להיכנס לעידן החדש הזה.  

Google משנה את כללי המשחק

חלק מהנתונים שהוצגו בכנס מראים כמה Google משנה את הרגלי השימוש של מיליארדי א.נשים

  • 480 טריליון טוקנים: זה היקף עיבוד הטקסטים שגוגל מבצעת מדי חודש – זינוק של פי 50 תוך שנה אחת בלבד.
  • 7 מיליון אנשי ונשות פיתוח יפתחו היום עם Gemini – פי 5 יותר משנה שעברה.
  • 1.5 מיליארד משתמשים ומשתמשות כבר יחשפו לתוצאות חיפוש עם AI Overviews, ב־200 מדינות.
  • 10 מיליארד תכנים: סומנו עד כה באמצעות SynthID – מנגנון הזיהוי של תוכן שנוצר בAI.
  • פי 5 יותר זמן: זה ההבדל בין שיחות טקסט לשיחות קוליות ב־Gemini Live –  נתון שמעיד על מגמה ברורה: יש העדפה ברורה לדיבור עם AI על פני הקלדה.

המסר ברור: גוגל לא רק בונה כלים – היא משנה את הרגלי השימוש של מיליארדי אנשים.

**מתוך  Letsai  24.5.2025 **

השפעות על עולם השיווק

עבור אנשי שיווק, מדובר בשינוי כללי המשחק.

שילוב ה-AI בחיפוש הופך את גוגל לצ'אטבוט חכם שמבין שאלות מורכבות ויודע לבצע פעולות מותאמות אישית ולא רק להציג רשימת לינקים.

המשמעות של כך? אסטרטגיית ה-SEO צריכה להתמקד בלהיות "מצוטטים ומומלצים על ידי AI" במקום רק בלהביא הקלקות.

וזה לא הכל: גוגל הציגה כלים מטורפים ליצירת תוכן – כמו:

Veo 3 לווידאו עם סאונד מובנה, Imagen 4 לתמונות עם טקסט מדויק, Flow לעריכת סרטים בעזרת AI.

תחשבו כמה זמן וכסף זה יחסוך ביצירת קמפיינים ויזואליים ותוכן בקצב שלא הכרנו עד היום.  

השפעות על עולם משאבי אנוש

על כל מי שבעולם משאבי האנוש, להתכונן למהפכה של ממש.

AI הולכת לייעל את כל המשימות המנהלתיות המייגעות – מסינון קורות חיים ועד לניהול אינטראקציות ראשוניות עם מועמדים.

כלים כמו Project Mariner ו-Jules יאפשרו להפוך תהליכים מורכבים לאוטומטיים ולקבל תובנות מבוססות נתונים לתכנון כוח אדם.

בנוסף, שילוב LearnLM בג'מיני 2.5 יאפשר למידה והתפתחות מותאמת אישית לעובדים ולעובדות, עם מבחנים אינטראקטיביים והמלצות קורסים.

בקיצור, AI משחררת אותך להתמקד במה שחשוב באמת: הא.נשים.

אבל רגע, יש גם אתגרים: צריך להשקיע בהכשרה מחדש של עובדים ועובדות (כי עד 40% יצטרכו מיומנויות חדשות!) וחשוב לשים 💗 טוב טוב לנושאי פרטיות והטיות.

לקריאת כתבה על 5 מגמות חדשות בעולם משאבי האנוש בעקבות ה-AI

האם השינויים האלה טובים לכולנו?

להשפעה על אסטרטגיית ה-SEO מתווספות משמעויות נוספות:

אופן החיפוש שלנו באינטרנט ישתנה לחלוטין, Google תהפוך מהשער לאינטרנט – לאינטרנט עצמו.

אתרי מכירות עלולים להיפגע, חיפוש אחר מוצרים יוביל את הגולשים קודם כל לפלטפורמות המסחר של Google דבר שיוביל תקציבי פרסום ענקיים ל- Google.

בעד או נגד השינוי, זה לא ממש משנה, העתיד כבר כאן, והוא חכם יותר מאי פעם! 

 

אולי יעניין אותך גם:

5 מגמות חדשות בעולם משאבי האנוש בעקבות ה-AI

שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית

10 תובנות על גיוס ב- 2025

להצטרפות לקהילת "לחשוב שיווק במשאבי אנוש >>  https://www.ewise.co.il/lp-learning/

לקבלת השראה, קייסטאדים, טיפים בנושא מיתוג הצטרפו לקבוצת "מיתוג מעסיק אותי">>

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

תקשורת פנים ארגונית: העקרונות שיחזירו את האמון בהנהלה ויבנו שותפות

בואו נדבר בכנות:על התסכול גדול שבתקשורת פנים ארגונית. הובלה של הקשר עם העובדים דורשת השקעת זמן רב בכתיבת מיילים "חשובים" ובניוזלטרים. ובכל זאת, הפידבק של העובדים והעובדות הוא שהדברים לא מתוקשרים.

להמשך קריאה >
Smart employer branding

מיתוג מעסיק חכם – זה בדיוק מה שצריך להעסיק אותך

מיתוג מעסיק חכם, מדויק ואנושי זו לא סיסמה.
זו תשתית שמאפשרת לארגון שלך לצמוח, למשוך את האנשים הנכונים ולשמור עליהם לאורך זמן.
אם גם לך מרגיש שהגיע הזמן לדייק את הסיפור, לחזק את החיבור עם הטלנטים ולהפוך את הגיוס והשימור לאתגר פשוט יותר – אנחנו כאן 💜
בואו נדבר על איך מיתוג מעסיק יכול לעבוד גם בשבילכם.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם