The North Star and creating work plans

2 דרכים למציאת כוכב הצפון ויצירת תוכניות עבודה 2025

הגדרת כוכב צפון – הצעד הראשון לתכנון אסטרטגי

בתהליך בניית תוכניות עבודה לשנת 2025, הצעד הראשון הוא להגדיר את "כוכב הצפון" – אותו יעד מרכזי שמנחה את כל המאמצים הארגוניים. על מנת לקבוע כוכב צפון נכון, ניתן לשאול שאלות פשוטות, כמו: מהו התחום בו אני רוצה להתמקד השנה? האם זהו נושא של איזון בין עבודה לחיים אישיים, שיפור חוויית העובד, או אפילו התמקדות בתהליכי מיון וקבלה? בחירת התחום הנכון מאפשרת להתמקד ולבנות סביבו את התוכנית.

שאלת את עצמך את כל השאלות ועדיין כוכב הצפון לא ברור לך? הנה 2 כלים שפתחנו ב EWISE שיעזרו למקד את כוכב הצפון

מודל "את האמת" להגדלת מחוברות ונחשקות בארגון

מודל "את האמת" מספק מסגרת עבודה למיפוי והבנת המחוברות והנחשקות של עובדים בארגון, תוך התמקדות בשישה תחומים עיקריים:

אנושיות – מנהיגות עם יושרה, פתיחות ושקיפות, המספקת תחושת שייכות לעובדים.
תקשורת – שקיפות ומעורבות בתהליכי קבלת החלטות, המגבירה את תחושת המחוברות.
התפתחות – צמיחה מקצועית, למידה וניוד פנימי, המחזקים את תחושת המסוגלות והמחוברות.
איזון – גמישות והכרה בחשיבות האיזון בין עבודה לחיים אישיים, תורמים לשימור עובדים.
משמעות – הוקרה, הכרת תודה ופרויקטים משמעותיים המספקים תחושת ערך.
תרבות – תרבות ארגונית חיובית, קיימות ואחריות חברתית, תורמים לסביבת עבודה מושכת.

איך ניתן להשתמש במודל?

ניתוח המצב הקיים: להשתמש במודל כדי למפות את מצב הארגון בכל אחד מהתחומים ולבצע סקר מחוברות לעובדים.
בניית תוכניות עבודה: לפתח פעולות שימור ושיפור בתחומים שדורשים חיזוק, לדוגמה, שיפור הגמישות או פיתוח מקצועי.
תכנון פעולות מנהיגותיות: הטמעת מנהיגות שקופה ואותנטית המגבירה את תחושת השייכות של העובדים.
הגברת פיתוח מקצועי: קידום מסלולי למידה וניוד פנימי בתוך הארגון.
שיפור תרבות הארגון: פיתוח תרבות ארגונית חיובית, יוזמות קיימות ואחריות חברתית.

להורדת מודל "את האמת"

ציר "כל תקשורת היא הזדמנות"

הציר "כל תקשורת היא הזדמנות" מראה את כל נקודות המפגש של העובדים עם הארגון, החל משלב הגיוס ועד לעזיבה. הציר הזה הוא כלי מצוין לזיהוי פערים ולשיפור חוויית העובדים לאורך כל מחזור חייהם בארגון.

איך לעבוד עם הציר?

  1. מיפוי כל נקודות המפגש: על פי הציר, אפשר לעבור על כל נקודת מפגש בין העובדים לארגון – מהשלב הראשוני של הגיוס, דרך המיון והקבלה, תקופת העבודה עצמה, ועד לסיום ההעסקה.
  2. בחינת כל נקודה בהתבסס על הנתונים: בכל שלב יש לבדוק איפה הארגון מצליח ליצור תקשורת אפקטיבית ואיפה נדרש שיפור. לדוגמה, בתהליכי גיוס, אפשר לבחון האם הארגון מיישם תקשורת ברורה ומדויקת, האם יש תחושת ודאות בקרב המועמדים, והאם תהליכי המיון מספקים את התחושה הנכונה.
  3. זיהוי פערים בין המצוי לרצוי: לאחר מיפוי כל נקודת המפגש, אפשר לזהות פערים בין התקשורת המצויה לבין מה שרצוי על מנת לשפר את חוויית העובד או המועמד.
  4. שיפור כל נקודה בהתאמה למיתוג המעסיק: לאחר זיהוי הפערים, ניתן להטמיע שינויים שמותאמים למיתוג המעסיק שלך. לדוגמה, יצירת קמפיינים אטרקטיביים לשיווק גיוס, התמקדות בערכי התרבות הארגונית בשלב ה-onboarding, ואפילו מתן מענה ראוי לשלבי הפרידה מהארגון דרך שמירה על קשר ותמיכה במציאת עבודה חדשה.

 

עבודה עם הציר הזה מאפשרת לעבור על כל נקודה משמעותית ביחסי הארגון והעובד, לאתר הזדמנויות לשיפור, ולוודא שכל תקשורת היא הזדמנות להעצים את חוויית העובד ולהגדיל את מחוברותו לארגון.

להורדת הציר כל תקשורת היא הזדמנות

שנסכם?

בניית תוכניות עבודה לשנת 2025 מחייבת חשיבה אסטרטגית ושימוש בכלים הממוקדים ביצירת מחוברות ונחשקות של העובדים לארגון.

מציאת "כוכב הצפון" והסתמכות על מודלים כמו "את האמת" והציר "כל תקשורת היא הזדמנות" מאפשרים לך לנהל תהליכי עבודה מבוססי נתונים וערכים ברורים. באמצעות כלים אלו, ניתן לזהות את החוזקות והפערים בארגון, לשפר את החוויות היומיומיות של העובדים ולבנות ארגון שמצמיח ומחבר את עובדיו. כך תוכל להוביל את הארגון להצלחה ולהגברת המחוברות לשנים הבאות.

אם עדיין לא ברור לך מהו כוכב הצפון שלך, השתמש בכלים אלו, ותן לתהליך להוביל אותך לכיוון הנכון.

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

3 טיפים לשגרירי לינקדאין שעושים את העבודה

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >

איך לנהל תוכנית שגרירי לינקדאין מנצחת?

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >

מערכת יחסים מוצלחת עם האלגוריתם של לינקדאין

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם