שיחות עם AI: איך לקבל תשובות מדויקות
בואו נדמיין שמישהו עצר אותנו ברחוב ושאל: "תמליצו לי לטוס לחו"ל עכשיו?" זו שאלה די כללית, נכון? כדי לתת תשובה מועילה, עלינו לדעת יותר פרטים כמו לאן הוא חשב לטוס, מה מטרת הנסיעה, מה סיפור הרקע שלו, מה ההשלכות וכו׳.
כמו שאנחנו לא נדע לענות בצורה מדויקת לאותו האדם, כך גם כלי AI מבוססי טקסט חייבים לקבל מאיתנו את כל המידע הנדרש כדי לענות על השאלה כמו שצריך. איך נעשה את זה? נכתוב פרומפט מדויק שמעביר לכלי ה-AI את כל המידע לפי הנוסחה.
על אומנות כתיבת הפרומפטים שמעת?
פרומפט הוא הטקסט שאנחנו מספקים לכלי ה-AI כדי לקבל את התשובה הרצויה. זה המפתח לתקשורת אפקטיבית עם מודלים של בינה מלאכותית. ההצלחה שלנו בעבודה עם כלי AI תלויה במידה רבה בדיוק ובבהירות של הפרומפט שנשלח לכלי.
אז איך נכתוב פרומפט מנצח?
נתחיל מהנושא, במה מדובר בכלל?
יצא לך פעם להצטרף באמצע שיחה ולא להצליח להבין כלום? בדיוק כמו בשיחה אנושית, גם ה-AI צריך קודם כל לדעת את נושא השיחה.
את הנושא נגדיר בצורה הכי ברורה ומתומצתת שאפשר
דוגמאות לנושאים:
- כתיבת מייל לכל עובדי ועובדות החברה.
- יצירת פוסט לרשתות חברתיות על ראש השנה.
- כתיבת תיק חפיפה לעובדת חדשה.
משימה: מה צריך לעשות?
המשימה היא הפעולה המדויקת שנרצה שה-AI יבצע.
היא צריכה להיות מוגדרת בצורה ברורה כדי להבטיח שה-AI יבין מהן הציפיות שלנו ויפעל בהתאם.
הכי חשוב: כאן נשאל את עצמנו ״בשורה התחתונה, עם מה נרצה לצאת ביד?״, לא איך אלא מה.
דוגמאות למשימות:
– כתיבת מכתב קבלה לעבודה בארגון
– יצירת תוכן לפוסט בלינקדאין לציון הצלחה של צוות
– מענה על שאלות עובדים בנושא חופשות
הקשר: המידע שה-AI צריך לדעת
בואו נחזור רגע לסיפור של האיש ברחוב שניסה להתייעץ איתנו אם לטוס עכשיו לחו״ל.
בשביל לתת תשובה, עלינו לדעת את ההקשר הרלוונטי. לדוגמה, מצבו הכלכלי יכול להשפיע על העצה, מנגד-הצבע האהוב עליו כנראה לא ישפיע על העצה שניתן.
הוספת ההקשרים הנכונים לפרומפט יכולה להיות המפתח למענה מדויק ומותאם לצרכים שלנו. תחשבו על זה כמו על מפת הדרכים שעוזרת ל-AI להבין את המשימה במלואה ומובילה אותו לתוצאה המושלמת.
הכי חשוב: על כל הקשר נשאל את עצמנו ״האם זה באמת רלוונטי לביצוע המשימה״. זכרו, לתת ל-AI מידע לא חשוב ישבש את המענה שתקבלו מה-AI באותה מידה כמו להחסיר ממנו מידע כן חשוב.
דוגמאות להקשר:
- קהל היעד.
- טון וסטייל.
- פרטי הפרויקט.
- תהליכים קודמים.
חוקים: מה גבולות הגזרה?
חוקים הם ההנחיות וההגבלות שנרצה שה-AI יפעל לפיהן, כמו דרישת סגנון, מגבלות זמן, מבנה התשובה או כל כלל אחר שחשוב לנו.
הגדרת חוקים ברורים לפרומפט תבטיח שהתשובה שנקבל תהיה בדיוק כפי שציפינו. זה כלי חיוני לשליטה במענה ובדיוק של ה-AI.
דוגמאות לחוקים:
– "אורך המכתב צריך להיות עד 300 מילים."
– "הפוסט צריך לכלול לפחות 3 יתרונות של המוצר."
– "השתמש במבנה של מאמר, חלוקה לתתי כותרות ופיסקאות קצרות."
לא לעשות
הסעיף הזה הוא לא חובה, אבל שימושי כדי להימנע מטעויות. כאן אנחנו יכולים לציין במפורש מה לא נרצה שה-AI יעשה.
הכי חשוב: אפשר להכניס תחת ״חוקים״ את ההוראות שלא נרצה שה-AI יעשה. הסיבה להפריד את ההוראה הזו לסעיף אחר היא רק כשנרצה להדגיש ל-AI בצורה מיוחדת, מה לא לעשות. לרוב נשתמש בזה כשהכלי לא עושה טוב את מה שביקשנו.
דוגמאות ״לא לעשות״:
– "לא להשתמש במילה משרד."
– "לא לכלול קישורים חיצוניים."
– "לא להשתמש בבולטים וסעיפים."
כתיבת הפרומפט, זה באמת שווה את ההשקעה?
כתיבת פרומפט מדויק ומקצועי היא מיומנות חשובה שיכולה לשפר באופן משמעותי את התשובות שתקבלו מכלי ה-AI. השקיעו זמן ומחשבה ביצירת הפרומפט, ותראו את ההבדל. הנה כמה דוגמאות להבדל בין פרומפט מקצועי לבין פרומפט נאיבי, כזה שפשוט נכתב ממה שעובר לנו בראש ללא מחשבה מקדימה.
פרומפט נאיבי: תכתוב מייל שמבשר על מנכ"לית חדשה לחברה
פרומפט מקצועי:
נושא: קבלת פנים למנכ״לית החדשה שלנו – ציפי שרון
משימה: כתיבת מייל לכל עובדי ועובדות החברה, המודיע על החלפת המנכ"ל ומברך את המנכ״לית החדשה.
הקשר:
- אודות החברה: חברתנו מתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום האנרגיה המתחדשת. אנו מחויבים לחדשנות, -קיימות והעצמה של קהילות באמצעות טכנולוגיות ירוקות.
- הטון והסטייל של החברה: מקצועי, אמין ומעורר השראה.
- המכתב מיועד לכל עובדי ועובדות החברה.
- בחמש השנים האחרונות, מנכ״ל החברה היה איציק שמעון והחל מספטמבר 24 המנכ״לית תהיה ציפי שרון.
- המייל יישלח מהכתובת של המנכ"ל היוצא איציק שמעון.
חוקים:
- אורך המייל עד 1500 תווים.
- תכתוב את המייל בגוף ראשון כאילו אתה איציק שמעון.
- תשמור על הטון והסטייל של החברה בשילוב טון אישי ואופטימי.
- תשתמש בכתיבה מדברת.
פרומפט נאיבי: תכתוב פוסט גיוס נהגים ונהגות משאית לעבוד בחברה שלי
פרומפט מקצועי:
נושא: פוסט גיוס עובדים ועובדות
משימה: כתיבת פוסט לעמוד הפייסבוק של החברה שמטרתו לגייס נהגי ונהגות משאית לעבוד בחברה.
הקשר:
- אודות החברה: החברה שלנו היא רשת קמעונאות מובילה בתחום המזון, עם מעל 50 סניפים ברחבי הארץ, עם מוניטין של למעלה מ-20 שנה. אנו מתמחים בהבאת מוצרים איכותיים ושירות מצוין ללקוחותינו בכל רחבי הארץ.
- הטון והסטייל של החברה: הפוסט צריך להיות חם ומזמין, עם דגש על תחושת הקהילה והמשפחתיות של החברה. הטון צריך להיות אישי, אופטימי ומעורר השראה.
- קהל היעד: נהגי ונהגות משאית מקצועיים עם ניסיון בתחום הלוגיסטיקה והפצה
- היתרונות המרכזיים בלעבוד אצלנו: סביבה משפחתית ותומכת, אפשרויות עבודה דינמיות, הזדמנויות התפתחות אישית והכשרות מקצועיות.
חוקים:
- אורך הפוסט עד 500 תווים.
- תפתח את הפוסט ב-Hook מסקרן.
- תשמור על הטון והסטייל של החברה.
- תשתמש באימוג׳ים במידה מדודה.
לסיכום:
כתיבת פרומפט מדוייק ומקצועי היא מיומנות חשובה שיכולה לשפר באופן משמעותי את התשובות שנקבל מכלי ה AI. פרומפט טוב הוא המפתח לתקשורת מוצלחת עם הבינה המלאכותית ועם תרגול ושיפור תוכלו להפוך אותו לשותף יעיל ואמין בעבודה.