SEO למתחילים

מה זה בכלל SEO?

הכתבה הבאה נועדה לאלו שרק שמעו על המונח, או שהסקרנות מדגדגת ללמוד. נסקור את עולם ה-SEO מהסיבות לקידום אורגני ועד התכלס עם טיפים חשובים לקידום אורגני בגוגל.

שנתחיל?

קודם ההגדרה היבשה – קידום אורגני במנועי חיפוש

SEO כקיצור למושג: Search Engine Optimization

למעשה ראשי התיבות האלו התקבעו עבור המקצוע ועבור העבודה עצמה.
"אני SEO" יעידו על עצמם אנשי ונשות המקצוע, שלמעשה התפקיד שלהם זה לשפר את ביצועי האתר מבחינה טכנית ומבחינת התוכן שלהם, כך שיעלו כמה שיותר גבוה בחיפושים רלוונטיים בגוגל.

אם לפני עשור היה ברור שארגון שלא קיים בדיגיטל – לא קיים בכלל,
היום כבר ידוע שכדי להתקיים לא מספיק שתהיה פלטפורמה דיגיטלית  – צריך גם להביא אליה את הקהל.

עם אינספור אפשרויות דיגיטל – למה גוגל?

המנוע של גוגל הצליח להיות כל כך רלוונטי, שמרבית המשתמשים לא מעמיקים מעבר לתוצאות הראשנות ומסתמכים לחלוטין על האלגוריתמים של גוגל.

לכן, הופעה בעמוד החיפושים הראשון בגוגל מבטיחה תנועה רבה לאתר ועם האתר הנכון גם הצלחה עסקית בהתאם.

מניסיון של ניהול ומעקב אחר מאות אתרי אינטרנט, כמות ההמרות ואיכות הפניות אשר מקורן בקידום אורגני בגוגל  – הן בדרך כלל מהטובות ביותר ביחס לאפיקי שיווק דיגיטליים אחרים.

הלידים הכי טובים שלך – יגיעו מגוגל!

גוגל נחשב כאחד הכלים הבודדים שפועלים בשיטת ה PULL.

אם מרבית הפרסומות והתכנים מוצגים לנו בשיטת דחיפה (PUSH), אז גוגל הרבה יותר 'תמים' מהבחינה הזו. הרי הוא בסך הכל עונה לבקשות של החיפוש ומביא את התוצאה הרלוונטית לקהל הנכון.

בין אם הקהל מחפש: משרות טכנולוגיה באיזור הצפון או מזג אוויר מומלץ בהודו עם ילדים –
אין בעיה, גוגל ייתן תוצאות בול בפוני.

זה מייצר מצב שבו התנועה משם תהיה הכי איכותית, והקהל שיגיע אלינו יהיה הכי רלוונטי עבורנו.
כך שגם אם לא ימיר בפעם הראשונה, הוא נחשף אלינו בשלב מאוד משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות שלו.

זה נשמע מושלם, מה הקטצ'?

בגדול יש חסרון אחד בולט – הזמן שזה לוקח.
כדי להתברג בתוצאות חיפוש גבוהות בגוגל צריך לעבוד על פי אסטרטגיה מסודרת שמצריכה סבלנות וראייה לטווח ארוך.
קידום אורגני לא מתאים לקידום של ביטויים זמניים או כאלו שכרגע חמים מבחינה תקשורתית / אקטואלית – לשם כך נעזר בקמפיינים.

עוד חסרון, שתכלס קיים בכל כלי הדיגיטל, זה שיש המון שינויים בפלטפורמות של גוגל וצריך כל הזמן להתרחב ולהתגמש כדי לשמור על רלוונטיות.

איך נדע מה הקהל מחפש – מחקר מילות מפתח זו נקודת ההתחלה

כמובן שנרצה שהנכס הדיגיטלי שלנו יהיה מדורג גבוה בחיפוש בגוגל בביטויים רלוונטיים ובעלי נפח חיפוש משמעותי כדי שזה ישתלם לנו להשקיע בזה.

לשם כך נערוך מחקר מילות מפתח. שזה בעצם תהליך עמוק שבודק מה מונחי החיפוש של הקהל שלנו –  דבר שמשתנה כל הזמן!
ב-EWISE  התחלנו לקדם אתרים עוד לפני שפייסבוק נכנסה לחיי כולנו (עד כדי כך צברנו וותק וניסיון!).
בשנים האלו חלו שינויים אדירים באופן שבו הקהל מחפש מענה לצורך.

אם בעבר הקהל חיפש מילה אחת או מונח קצרצר של שלוש מילים – היום כל אחד ואחת יחפשו מונחים ארוכים ומדויקים עבור הצורך האישי שלהם ואף יקליטו עצמם לגוגל או יעלו תמונה ב GOOGLE LENS, שלא נדבר על חיפוש בכלי בינה מלאכותית.

לבדיקה עדכנית של נפחי החיפוש היעזרו בשני הכלים של גוגל:

מתכנן מילות המפתח של גוגל

וכלי כיפי ועוצמתי במיוחד: גוגל טרנדס


איך לקדם בגוגל

אין קידום של האתר כולו – העבודה היא הרבה יותר נקודתית

תורת ה (SEO (Search Engine Optimization – משמעותה אופטימיזציה של האתר, טיוב שלו, כך שיהיה ברור למנוע החיפוש במה עוסק כל דף באתר.
כן כן – הטיוב הוא עבור כל דף בנפרד ואין איזה קסם שיקדם את האתר כולו.

כמובן שאתר שבנוי מדפים שעשויים היטב יהיה אתר שכלל הדפים שלו מקבלים יותר 'קרדיט' מגוגל ומקודמים בצורה יפה.

 

תכ'לס אם תהיו רלוונטיים לגולשים תהיו רלוונטיים גם לגוגל

אחרי שמיפינו נושאים ומונחי חיפוש שרלוונטיים לקהל שלנו נעבור לאופטימיזציה – שזה אומר תהליך של שיפור וטיוב האתר. הנה השלבים:

  1. להחליף תוכן ישן ולא רלוונטי בתוכן עדכני, רלוונטי ומוצלח.
    האלגוריתמים של מנועי החיפוש מסוגלים לזהות לא רק איכות כתיבה, אלא גם להבין את נושא הטקסט מדגימות של המילים והביטויים המשמעותיים בתוכו – בצורה זו, הוא יודע להציג את המאמר בחיפוש רלוונטי של הקהל.
  2. בתוכן קיים וחדש להוסיף את כל התגיות הרלוונטיות כמו:
    כותרת TITLE, תיאור DESCREPTION
  3. לקשר בתוך האתר בין עמודים רלוונטיים – זה מקל על הקהל ועל גוגל לעבור בין העמודים.
    ממש כמו שויקיפדיה עושה, תעשו גם אבל בעדינות, בלי להגזים 😁
    בערך שני קישורים פנימיים לעמוד זה מעולה.
  4. אם התחרות שלכם מורכבת חובה לקחת חברה מקצועית לליווי SEO.
    יש עוד המון דברים טכניים לדאוג להם בבריאות של האתר ובמבנה שלו,
    ובזירה תחרותית – רק חברה מקצועית תוכל לקחת את האתר באמת קדימה.

איך גוגל ידע מה תוכן איכותי באמת?

זו שאלה מצוינת והתשובה היא ממש פשוטה.
בביקור שלך באתר שממש אהבת – מה עשית עם כל האהבה הזו?
סביר להניח שאחת או יותר מהפעולות הבאות: שיתוף בוואטסאפ, שמירה במועדפים, שיתוף בסושיאל ושהייה ממושכת באתר. נכון?
אז גם גוגל עוקב אחרי כל אלו ובודק איך הקהל של האתר מתנהג.
והקהל, מבלי לשים לב, מאותת על איכות התוכן בעצם חווית השימוש שלו.

תוכן איכותי הוא לא הדבר הכי חשוב

תוכן טוב, סיפור מעניין אלו הכלים שלנו.
אבל מה שחשוב באמת זה להצליח במדד הרלוונטיות לקהל.
לכן תמיד חשבו עליו.
צרו תוכן מ-ע-ו-ל-ה שמייצר באזז ברשת: שיכתבו עליכם, יפנו אליכם קישורים טבעיים, ייהנו מהתוכן, יגיבו וישתפו. תוכן הוא אמצעי, השורה התחתונה היא להגיע ללבבות הקהל הרלוונטי לכם.

קידום אתרים אורגני הוא למעשה כל התהליך שתואר למעלה: חקר מילות מפתח, אופטמיזציה של האתר, תכנים רלוונטיים לגולשים וקישורים נכנסים איכותיים המעידים על הטיב של אותו עמוד.

לקינוח – 3 דברים טכניים שחייבים לנטר באופן קבוע:

  1. כלי מנהל האתרים של גוגל Google Search console
    מאפשר לכם לאתר שגיאות באתר, לקבל הודעות מהרובוטים של גוגל ואף לנתח מיקומים ולבדוק את הכשירות של האתר מבחינת גוגל.
  2. כלי גוגל אנליטיקס Google Analytics
    מאפשר לנתח סטטיסטיקות של האתר שלכם ולהבין את התנהגות הקהל.
  3. מעקב אחר מיקומים
    ניתן לבדוק ידנית או בעזרת כלים שונים את מיקומי האתר שלכם. חשוב לעקוב ואם יש שינויים (לחיוב / שלילה) – לנסות להבין מה גרם להם.
    אגב בחיפוש עצמאי בגוגל מומלץ להשתמש בדפדפן של גלישה בסתר כך שתקבלו תוצאות אובייקטיביות אמיתיות.

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

Tips for successful storytelling in presentations

4 טיפים לסטוריטלינג מנצח במצגות

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >
Surveys using AI

שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם