איך לכתוב חוסן – מותגים בזמן מלחמה

בימים הראשונים אחרי השבת השחורה מותגים נאלמו דום. רוב המותגים לא ידעו מה נכון להעלות עכשיו, והעדיפו פשוט לשתוק. זו תגובה טבעית, ולפעמים אם אין מה להגיד באמת עדיף לא לומר כלום – אבל זה לא יכול להסתיים שם. למותגים יש אחריות ויש תפקיד חשוב בימים כאלו.

מחקרים הראו שלארגונים וחברות יש יכולת עצומה לפתור בעיות חברתיות, אפילו יותר מארגונים ממשלתיים. לא סתם ראינו תוך ימים ספורים אינסוף התארגנויות פרטיות ועסקיות, הרבה לפני שמשרדי הממשלה החלו להראות בשטח.

להרחבת הנושא בוובינר "למצוא את המילים הנכונות" שיתקיים ביום שלישי 12/12/23 יש ללחוץ כאן:  https://lp.vp4.me/o9mk

יותר מזה – הקהל שלנו מצפה שנהיה במעורבות . הוא רוצה לשמוע אותנו, הוא רוצה לראות את התרומה שלנו למאמץ, הוא דורש שנפעל על פי ערכים מסוימים. בעוד שלאנשים פרטיים יש הצדקה מלאה להתכנס בעצמם ולשתוק – מארגונים וחברות מצופה בשעה הזו להוביל עשייה, להנהיג, להיות קול של אופטימיות. או במילים אחרות – לשדר חוסן. כשאנחנו בשיח של עשיית טוב, המותג שלנו מתחזק, ומופצת  השראה ותקווה.

דפוס בארי במודעה שמשדרת חוסן ואופטימיות ומרחיקה תדמית של מסכנות.

את החוסן הזה ארגונים נדרשים לשדר בשני מישורים – פנימי וחיצוני.

איך עושים את זה נכון? ריכזנו כמה כללים:

קודם חושבים

רגע לפני שיצאנו לפעול ורגע לפני שסיפרנו את זה לעולם – חשבו מה הקהל הקיים שלכם רוצה לשמוע מכם עכשיו? אולי בעקבות המצב נפתח פלח שוק חדש? האם נוצר צורך חדש? משבר הוא הזדמנות להעמיק ולחזק את הקשר ולפתוח דלתות חדשות. שימו לב שבזמנים קשים עולה הצורך בקהילה – אולי זה הזמן לפתוח קהילה סביב המותג שלכם?

סוכנות דיגיטל קטנה מצאה דרך לתת ערך אמיתי וסביר להניח שבכך גם הגדילה את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים העתידיים שלה.

מחשבה מחוץ לקופסא שנותנת מענה לצורך חדש.

איפה היינו ומה עשינו

מעשים באים לפני דיבורים. פעלו בשטח, תיזמו, תתנו תשובות – ואז תספרו על זה לעולם בלי להתבייש, אבל גם בלי להתפאר – שמרו על שפה פשוטה, עניינית, מדווחת, אל תתנו לעצמכם סופרלטיבים והישארו בצניעות. תנו עובדות ונתונים וזכרו שהסיפור הוא הקהילה והערכים ולא אנחנו.

מזרחי טפחות במודעה שמשדרת את העשייה ודגש על ההנאה של הילדים – הם המרכז ולא המותג.

פנימה והחוצה

אל תשכחו לספר את הסיפור שלכם כל הזמן במעגלים פנימה והחוצה. ספרו לצוות על העשייה מחוץ לארגון, וספרו לעולם על העשייה עבור צוותי העבודה שלכם.

לא לאלץ את המסר

יש לכם משהו להגיד שלא קשור למצב? אל תאלצו את המסר להתאים למצב בכח. חפשו מסר שכן מתאים, או פשוט העבירו אותו בצורה רגישה בלי להתחכם.

שימוש ביתרון של המוצר (צלחות בלתי שבירות) בהלימה טבעית עם מסר של חוסן לאומי.

להימנע מקלישאות

כשאומרים את מה שכולם אומרים בעצם לא אומרים כלום. חדדו את המסרים הייחודיים לארגון, בשפה שלו, ומתוך עולם הערכים שלו.

ואם יהיו תגובות לא מפרגנות?

צפוי שיהיו גם תגובות ציניות ולא מפרגנות. צריך לדעת להכיל אותן ולא לגרום להן להסיט אותנו מהמסלול של עשיית טוב ולספר עליו. חשוב גם להגיב ברגישות– יכול להיות שהתגובות יעזרו לנו למקד נכון יותר את המסרים שלנו.

פרסום שעלה בקבוצה של אנשי פרסום. החברה הסבירה, פעלה וזכתה לתגובות מפרגנות.

זה הזמן ללכת ולבדוק את המסרים הכתובים של הארגון בכל המדיות והפלטפורמות. לוודא שהמסרים מחזקים ומראים את העשייה בצניעות ועם הרבה השראה. 

להרחבת הנושא בוובינר "למצוא את המילים הנכונות" שיתקיים ביום שלישי 12/12/23 יש ללחוץ כאן:  https://lp.vp4.me/o9mk

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם