יותר נשים, יותר הצלחה: איך לגייס יותר נשים בצורה חכמה?
בעולם העסקי של היום, גיוון מגדרי זה יותר מסיסמה ריקה – מדובר באסטרטגיה מנצחת. מחקרים מראים שחברות עם ייצוג נשי גבוה נהנות מהכנסות גבוהות יותר, ביצועים משופרים, חדשנות מוגברת ותרבות ארגונית חזקה. אבל עדיין יש ארגונים שמתקשים לגייס ולשמר נשים מוכשרות. למה זה קורה, ומה אפשר לעשות?
למה לי מגדר עכשיו?
מחקר של חברת מקינזי גילה שחברות בעלות גיוון מגדרי גבוהה בצוותי ההנהלה נהנות מרווחיות גבוהה ב-21% מעל הממוצע לעומת חברות בעלות גיוון מגדרי נמוך. בנוסף, ארגונים אחרים מדגישים את היתרונות הכלכליים והארגוניים של גיוון מגדרי, כמו שיפור ביצועים, פרודוקטיביות גבוהה יותר, ותרבות ארגונית תומכת וחדשנית.
מאיפה נתחיל? נבין מה המצב כיום
כדי לשפר את ייצוג הנשים בארגון, כדאי להתחיל בסקירה של המצב הנוכחי. זה כולל:
- ניתוח ייצוג נשים בתפקידים שונים
- שימוש בכלים כמו סקרים
- דוחות פנים-ארגוניים
- תשאול צוותים
- ביקורת מודעות גיוס
- ניתוח ראיונות קבלה.
כשנבין טוב את המצב הנוכחי, קל יותר לזהות את האתגרים וההזדמנויות לשיפור ולהציב יעדים ברורים וריאליים.
איך נציב יעדים ברורים?
אחרי שהבנו את המצב, כדאי להציב יעדים ברורים ומדידים להגדלת ייצוג הנשים בארגון. לדוגמה, להגדיר יעד של הגדלת שיעור הנשים בחברה בשנה הקרובה ב-x%. חברות רבות כבר הצליחו להגדיל את ייצוג הנשים בעובדי הפיתוח וההנהלה שלהן באופן משמעותי.
גיוס מותאם לנשים, איך נעשה את זה נכון?
מודעות גיוס בשפה שווה
כדי למשוך יותר נשים, חשוב לכתוב מודעות גיוס בשפה שוויונית ולא מגדרית. מחקר שנערך על ידי LinkedIn מצא כי מודעות גיוס שנכתבות בשפה שוויונית ולא מגדרית מושכות 42% יותר מועמדות נשים. מחקר נוסף של UCLA הראה כי מודעות גיוס שנכתבות בשפה שוויונית לא רק מושכות יותר מועמדות נשים, אלא גם מושכות מגוון גדול יותר של מועמדים ומועמדות באופן כללי.
איך לכתוב שווה? קפצו לקרוא את המאמר שלנו – שווה לכתוב שווה – כל הטריקים לכתיבה ביוניסקס
פנייה ישירה לנשים
פנייה ישירה לנשים ופיתוח רשתות גיוס ממוקדות נשים יכולות לסייע בהגדלת ייצוג הנשים כמועמדות.
הנה כמה דוגמאות שיכולות להוביל לתוצאות מעולות:
- לפנות למכללות ולאוניברסיטאות ולהציע מלגות והזדמנויות קריירה לנשים בתחום הרלוונטי.
- לעשות שיתוף פעולה עם קבוצות, פרוייקטים וארגונים של נשים.
- לגייס ולייצר תוכן של שגרירות מתוך הארגון.
- לשים אישה בפרונט ובעזרתה ליצור יח"צ ושיווק רלוונטים.
במסרים – דברו על השפעה
ניסוי שנערך בזמן מגפת הקורונה בדק איך לגרום לנשים ולגברים לרחוץ ידיים ביסודיות. הממצאים הראו כי נשים מגיבות טוב יותר למסרים המדגישים את השפעתן על אחרים, בעוד גברים מגיבים טוב יותר למסרים המדגישים את השפעתם על עצמם.
שורה תחתונה, השלטים שהכי השפיעו על המינים היו:
- נשים: "תרחצי ידיים כדי להגן על סביבתך."
- גברים: "מה שלא תרחץ עכשיו, תאכל אחר כך💩."
בשיווק, תמיד נכון לבצע בדיקות A/B כדי לבחון מה עובד יותר. המלצה שלנו בקידום קריירה עבור קהל נשי היא שלפחות אחד מהמסרים שתבחנו ידגיש את ההשפעה שיש בתפקיד על החברה והסביבה.
במסרים 2 – דברו על הקיים
אין טוב ממראה עיניים. תשימו בקדמת הבמה את הנשים האותנטיות והחזקות שכבר עובדות בחברה שילצו, יספרו ויזמינו נשים נוספות להצטרף לארגון.
איך ניצור סביבה תומכת לנשים במקום העבודה?
תרבות ארגונית שמקדמת גיוון ושוויון
תרבות ארגונית שמקדמת גיוון ושוויון מגדרי היא חיונית להצלחה בגיוס ושימור נשים. אפשר לעשות את זה ע״י הקמת תוכניות מנטורינג, קבוצות תמיכה, פורומים פנימיים לנשים ועידוד פתיחות ושקיפות בתהליכי הגיוס. לדוגמה, חברת שטראוס גרופ (לקוחה וותיקה ואהובה במיוחד שלנו) מיישמת גישה זו בהצלחה על ידי הקמת תוכניות מנטורינג שמיועדות לנשים בכל רמות הניהול, המציעות סדנאות, מפגשים אישיים והכשרה מקצועית לקידום קריירה. בנוסף, שטראוס גרופ מקיימת קבוצות תמיכה ופורומים פנימיים לנשים, המספקים מרחב לשיתוף חוויות, אתגרים והצלחות, ובכך יוצרים תרבות ארגונית מכבדת ותומכת.
חברות אחרות כמו אינטל ומיקרוסופט, מעודדות פתיחות ושקיפות בתהליכי קבלת ההחלטות שלהן, מפרסמות דוחות שנתיים על גיוון ושוויון, ומבטיחות שכר שווה לנשים ולגברים בתפקידים דומים.
הגמישות שעושה את ההבדל
אחת הדרכים המרכזיות לתמוך בנשים בעבודה היא להציע מדיניות עבודה גמישה. במחקר של FlexJobs נמצא כי 80% מהנשים ציינו שעבודה גמישה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת עבודה. זה כולל אפשרות לעבודה מרחוק, גמישות בשעות העבודה והטבות למשפחות.
תוכניות פיתוח קריירה
תוכניות פיתוח קריירה לנשים, כמו סדנאות מנהיגות וקורסים מקצועיים, מסייעות לנשים להתקדם ולהצליח בארגון. חברות שמציעות תוכניות כאלה מדווחות על הצלחה רבה יותר בשימור ופיתוח הכישרונות הנשיים שלהן.
גיוס נשים למקומות עבודה דורש גישה הוליסטית המשלבת ניתוח מצב קיים, הצבת יעדים מדידים, יצירת סביבה תומכת, התאמת תהליכי הגיוס, והשקעה בפיתוח קריירה. באמצעות אסטרטגיות אלו, ארגונים יכולים לא רק לשפר את הגיוון המגדרי אלא גם להוביל לצמיחה ולחדשנות משמעותית.
תרצו את עזרתנו בשילוב נשים והגדלת הגיוון בארגון? השאירו פרטים ונתאם פגישת ייעוץ.