אסטרטגיה שיווקית בר-עוז

כשורד הכירה את בר-עוז והתאהבה אמרנו: "טוב נו, ורד באמת אוהבת את כל הלקוחות"
אבל כשניצן נכנסה לפרויקט והתאהבה גם היא, היה לנו ברור שיש בהם משהו מיוחד.

תכירו את סוכנות ביטוח ועדי בתים – "בר-עוז". 

סוכנות שהוקמה על ידי אלי בר-עוז, לפני 50 שנה.
אלי חיפש ביטוח לוועדי בתים ולא מצא, אז החליט להקים כזה. כיום הסוכנות מנוהלת על ידי שניים מילדיו, עמיר ואורית בר-עוז ואם תשאלו אותנו,  זה מתמצת בצורה נפלאה את סיפורה של בר-עוז:  יוזמת, פורצת גבולות, אך עם זאת משפחתית חמה ועובדת עם הנשמה.

האתגר המקצועי

הפרויקט הראשון עם בר-עוז היה לבנות אסטרטגיה שיווקית תקשורתית. לקחת את המותג המוכר, לפרק אותו על החוזקות והאתגרים, לבחון אותו 360°, מכל הכיוונים, ואז להרכיב מחדש ולמצוא את ה-USP הייחודי לו.

כשהם הגיעו אלינו, הם היו ללא חזון וערכים מגובשים, שמבחינתנו הם אבני היסוד בתהליך מיתוג, לכן עצרנו את התהליך, שלחנו אותם לעבוד על זה עם קולגה מוערכת וכשחזרו אלינו מגובשים, התחלנו את התהליך. 

אז אפשר לקחת מותג בן 50, שקשור למשפחה ולשורשים, מותג בתחום הביטוח ולתת לו רענון חדשני ועדכני? דמיינו הליכה על קו דק שמחבר בין הישן לחדש, בין הנוסטלגיה לעתיד. 

המזל שלנו שעבדנו עם פרטנרים נהדרים, עמיר ואורית בר-עוז, שבאו פתוחים להקשיב, לחשוב ולקבל החלטות. 

מאיפה מתחילים? חוקרים!

התחלנו עם מחקר מעמיק הכולל מעבר על חומרים, שיחות עם עובדות ועובדים, האזנה במוקדים, שיחות עם לקוחות, מחקר מתחרים, לקוח סמוי, חקר מעמיק במדיה ועוד.
כל נקודה אותה חקרנו, הוסיפה עוד חלק לפאזל, שחלקיו יוצרים את סיפורה של בר-עוז כיום.

לאחר מכן המשכנו לסיעור מוחות קדחני של מיטב המוחות שלנו בסופו התבהר הערפל ויצאנו עם USP מדוייק ומזוקק שהתיישב נכון מכל הכיוונים – יש על מי לסמוך!

יאללה לשלב הבא, יצירת שפה חדשה

אחרי שדייקנו את נקודת הערך הבלתי מעורערת של בר-עוז, המשכנו להשלמת תהליך המיתוג. יצרנו עקרונות לשפה כתובה ייחודית בנוף של תחום הביטוח, שבכל זאת שומרת על מקצועיות
ושפה גרפית חדשה, יפיפיה, שכל אלמנט, גוון, צבע, תמונה נבחרו בקפידה לאחר מחשבה מעמיקה. 

ואם נחזור לדילמה של חידוש מותג שיש לו שורשים עמוקים, עם לוגו שלמעשה היה החתימה של אבא אלי, אז לקחנו אותו, פירקנו אותו לגורמים, הרכבנו מחדש וכך יצרנו לוגו עדכני.

התוצאות

מעבר לזה שהתחברנו בצורה כזו, שאנחנו רואות את עצמנו כאילו אנחנו עובדות בבר-עוז 😜
לבר-עוז יש נראות חדשה ורעננה. בעולם ביטוח ועדי בתים, עולם שנחשב אפור ומקובע, הנראות של בר-עוז ייחודית. הפידבקים שמתקבלים מעולים וכל תוצר שמעוצב לפי הנראות החדשה, מקבל מלא מחמאות.

המחשות מתוך הספר מותג

מה אפשר לקחת מהתהליך כלמידה?

1

לא חובה תמיד לדרוס הכל ולבנות מחדש.

בחברות קיימות ויציבות, אפילו מתיחה קטנה יחסית, הופכת למאוד משמעותית.

2

חשיבות הסלוגן:

יש איזו נטייה לחשוב שהצעת הערך היא הסלוגן. אבל מבחינתנו סלוגן הוא לרוב האריזה כלפי חוץ של תובנה עמוקה בהרבה. במקרה של בר-עוז הסלוגן "לדעת שביטחת נכון" – מפצח חיבור בין החזון ל-USP, בצורה מדויקת וחכמה

3

תהליך מיתוג לא חייב להיות ארוך 

זו דוגמה לתהליך מיתוג שהיה קצר יחסית וזה בזכות עמיר ואורית, שהיו איתנו, במחוייבות מאוד גדולה לתהליך ובחרו בתקופה רגועה יחסית בחברה. חשוב לתזמן פרויקטים של מיתוג לתקופות רגועות ולקחת בחשבון שצריך להתפנות לזה. 

תודות

תודה לעמיר ואורית בר-עוז המנכלי"ם של סוכנות בר-עוז, על האמון והשותפות לאורך הדרך. הזמינות שלכם, הנכונות לשתף פעולה ולחבר אותנו מכל כיוון אפשרי למרכיבי המותג, אפשרו לנו לפעול, להעמיק ולזקק את הסיפור של המותג. 

תודה על המשך עבודה משותפת מעבר לפרויקט הזה, זכות בשבילנו לקחת חלק בקידום של המותג "סוכנות בר-עוז" קדימה. 

תודה לעובדות ולעובדי החברה – על ההרתמות והנכונות לסייע במה שנדרש.

ובצוות שלנו
ניצן גבאי משען – מנהלת הפרויקט שנכנסה עם כל הלב,
אבישג אילון – אשת קופי בחסד על פיתוח עקרונות השפה
מאי רדומיר – על תקתוק ומקצועיות ובסופו של דבר על פיתוח שפה גרפית יפיפיה
רחל ריכטר – סמנכ"לית לקוחות ואסטרטגיה  וורד חורי מנכ"לית ומייסדת EWISE – על המרחב לשתף, להתייעץ, לחשוב ולפצח אתגרים יחד.

בטח תרצו לקרוא עוד

5 מגמות חדשות בעולם משאבי האנוש בעקבות ה-AI

הבינה מלאכותית כבר לא נתפסת ככלי טכנולוגי בלבד. בעולם משאבי האנוש – היא משנה את כללי המשחק.

אם בעבר שאלנו "איפה אפשר לייעל תהליכים", ב-2025 השאלה היא כבר איזה תפיסות עולם השתנו בעקבות ה-AI ואיך זה משפיע על ניהול ההון האנושי בארגון.

5 מגמות שממחישות איך ה-AI לא רק משפיע על תהליכים – אלא מאתגר הנחות יסוד, מחייב חשיבה מחודשת על ערכים, תפקידים וסוג ההשפעה הארגונית של משאבי האנוש.

להמשך קריאה >

להפתיע במסע הלקוחות

לכולנו יש לקוחות. לפעמים לקוחות צרכניים, לפעמים מועמדים ומועמדות, ולפעמים – העובדים והעובדות בארגון.
כל אחד מהם חווה אותנו במסע: רצף של נקודות מגע, שמתחילות הרבה לפני שנפגשנו ונמשכות הרבה אחרי.

האתגר? המסע הזה לא תמיד מרגיש כמו שחשבנו.
ואם תשאלו אותנו – פה בדיוק מתחילות ההזדמנויות.

להמשך קריאה >

4 דרכים פשוטות לחידוש קשרים בלינקדאין

היינו בקשר פעם. הגענו לאותה הרצאה. שלחנו לייק, או אפילו ניהלנו שיחה. אבל מאז… צרצרים🦗🦗

לינקדאין מלאה בקשרים שיש להם פוטנציאל אמיתי – אם רק נדע איך להדליק אותם מחדש דרך חיבור אמיתי, אנושי, פשוט.

והכי חשוב?
כשהדברים האלה נעשים לא רק כאדם פרטי, אלא כחלק מאסטרטגיה ארגונית, הם בונים מוניטין, תדמית ונוכחות שמחזקים את כל הארגון.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם