Before building a website - 3 important points to think about

לקראת בניית אתר- 3 נקודות חשובות למחשבה

באוגוסט 1991 עלה לאוויר האתר הראשון בעולם. היום, 33 שנה אחרי – האם ארגון עדיין צריך אתר? בעולם שבו אפשר לפתוח דף ברשתות חברתיות ב-5 דקות, שחיפוש מידע עובר לטיקטוק ול ChatGPT(לכלים שימושיים בבינה מלאכותית) פונקציות שימושיות עוברות לאפליקציות – אולי תם זמנם של אתרי האינטרנט?

אז התשובה היא שלא.
אבל התפקיד שלהם משתנה.

תפקיד אתר האינטרנט בימינו

אם בעבר האתר היה המקום הראשון אליו מגיעים במשפך – היום הוא המקום השני, ולפעמים השלישי. הוא כבר לא ניצב לבד בזירה הדיגיטלית, הוא חלק ממכלול.
הייחודיות שלו בתוך המרקם הזה היא שהוא כולו בשליטתנו. בניגוד לרשת חברתית שבה שינוי של אלגוריתם יכול לשבש את הפעילות ואולי אפילו לסגור אותה לגמרי – האתר הוא שלנו ב-100%. אפשר להטמיע בו פיקסלים, לשלוט בנראות, בתוכן וברמת השימושיות שלו.

גם הגלישה באתר היא אחרת.
אם ברשת חברתית אנשים נמצאים במצב של צפיה פאסיבית, רצון להעביר את הזמן, חוסר סבלנות – לאתר הם יגיעו לרוב עם יותר קשב ולרוב גם יותר אקטיביים. אם נצליח "לתפוס אותם" הם יעברו מדף לדף באופן יזום לפי מה שמעניין אותם – ובכך יתנו לנו דאטה מדהימה על מה מעניין את הקהל שלנו, וגם יאפשרו לנו לתת להם ערך מעמיק יותר, שלא נצליח לתת ברשתות החברתיות.

building a website - 3 important points to think about

הנדל"ן וההיררכיה באתר שלך.
לקוחות מגיעים לאתר עם קשב מוגבל – אם בשניות הראשונות הם לא יבינו על מה האתר מדבר והאם הוא מתאים לציפיות שלהם, הם יצאו מיד. לעומת זאת, אם ברגע הראשון העיצוב והתוכן "ידברו אליהם" – קיבלנו את הגביע הקדוש של גולשים וגולשות שקשובים למסרים שלנו.

המשמעות היא שצריך להיות מדויקים מאוד בשני דברים:
1. לא כל השטחים שווים – כל תמונה, סרטון או טקסט שתכניסו לאתר, תופסים נדל"ן מסוים. שימו לב שאתם מקדישים את הנדל"ן החשוב ביותר, לתוכן החשוב ביותר. התמונה בדף הבית לא שוות ערך לתמונה בדף פנימי. הטקסט בראש הדף לא שווה ערך לטקסט בסופו.
2. לא כל התכנים שווים – לכל ארגון יש מוצרים שמוכרים יותר, תכנים שהם חשובים יותר, מאמרים שהם "מאמרי דגל" וכאלה שפחות חשובים. אל "תשפכו" את התוכן לאתר בלי סינון ובלי מחשבה. צרו היררכיה ברורה, חשבו מה המסלול שהייתם רוצים שהגולשים/ות יעברו, ותכננו את האתר בהתאם.

UI-UX- כיף פה במקסימום

אחד השלבים המורכבים, המעניינים והחשובים בבניית אתר, הוא דווקא זה שרבים מדלגים עליו – האפיון ובתוכן התיחסות ל-UX (חווית המשתמש/ת).
עוד לפני שנגלוש לבחירת הצבעים, הפונטים, כתיבת התכנים וכו' – נחשוב מה המסלול שיעברו הגולשים באתר ואיך אנחנו הופכים את זה לכמה שיותר פשוט ואינטואיטיבי.
השלב הזה דורש חשיבה, הוא דורש אסטרטגיה ברורה של המותג, והבנה עמוקה של המטרות שלו. או כמו שאומרת מאי, המעצבת הגרפית שלנו – עיצוב זה כיף, זה מושך, אבל אם המבנה של האתר לא טוב, זה לא משנה באיזה פונט וצבעים הוא 

 

רוצה לקרוא עוד טיפים מנצחים מהמומחים שלנו בבניית אתרים? ללחוץ כאן 

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם