הכל משתנה בקצב כל כך מהיר – מה עם התוכניות שלך?
מאז שתכנית העבודה שיצרת בתחילת השנה יצאה לדרך, סביר להניח שעברת בים של אתגרים ושינויים: תקציבים, כוח אדם, יעדים ארגוניים שהשתנו, ובנוסף נסיבות חיצוניות בזירת התחרות וכמובן באירועים שמתרחשים בישראל (פוליטית, מדינית, ביטחונית ועסקית).
הרבעון השלישי הוא ההזדמנות האחרונה
ברבעון הראשון התנענו את תכנית העבודה בשיא המוטיבציה,
ברבעון השני נכנסנו לשגרת עבודה וסביר שנתקלנו בלא מעט אתגרים וגם בחגים ומועדים רבים,
ברבעון הרביעי ניכנס שוב לטירוף שכולל את אוגוסט ואחריו את 'לפני החגים', חגי תשרי ואחריהם טירלול של כולנו עם רצון להדביק את פערי החגים לצד סיכומי ואירועי סוף השנה, ימי מכירות ומבצעים, ספירות מלאי ואפילו חנוכה אי שם בדצמבר.
אמצע השנה זה הזמן היחיד לחזור לתכנית ולגרום לה להתקדם,זו ההזדמנות האחרונה להציל את שנת 2023
הנה שישה צעדים פשוטים:
1.שלב סידור הארונות של אמצע השנה
נקודת ההתחלה תהיה למפות. קבלו כלי שיאפשר להסתכל על תוכניות העבודה המקוריות בעיניים בוחנות ולהעביר אותם במסננת הבאה:
2. לפתוח את הראש רגע לפני הצמצום
עד עכשיו בחנו את התוכניות הקיימות שהכנת בתחילת שנה או בסוף השנה שעברה. עכשיו הגיע הרגע להוסיף רעיונות עדכניים שתואמים את השינויים שקרו ו/או כבר נוספו למשימות שהעביר לידיים שלך.
3. לחתוך בבשר החי
סליחה על דימוי קשוח, אבל זה בדיוק מה שמצופה ממך.
בטבלה שיש בה את התוכניות המקוריות ואת כל הרעיונות החדשים צריך לבחור את הפוקוסים המרכזיים שבהם נוכל להשוויץ בסיכומי השנה ,בתוך הטבלה צריך לסמן פרויקט/ים שאפשר יהיה לסיים השנה והם יהיו הדגל המרכזי.
בנוסף אפשר לבחור פרויקט/ים שההצלחה בהם היא עצם ההתנעה שלהם, כי מראש ברור שהם פרויקטים של טווח ארוך שלא יסתיימו בשנה הזו.ובתור הסוכריות שמקשטות, חשוב למצוא Quick wins – דברים קטנים שהוצאה שלהם לאור תעשה טוב לארגון (וגם לך!).
4. צוות שיעזור לתוכניות להתממש
גם האנשים סביבך הם 'רגע לפני' טירוף סוף שנה.
עכשיו זה הזמן לרתום את הצוות ואת ההנהלה לתכניות המעודכנות. יכול להיות שיהיה לך טוב ליזום פגישת הנהלה ולהציג את העדכון אותו תכננת או בארגונים שיש בהם יותר חופש פעולה – צריך לקיים פגישות אישיות להגברת המוטיבציה והחיבור לתוכניות, המשמעות וההזדמנות האישית.
אם יש צורך אז זה גם הרגע לגייס ספקים שיעזרו בשיתוף פעולה לגרום לתוכניות להתממש.
5. שגרות עבודה
אז יש לנו בהירות בפוקוסים וגם את הצוות שיעשה את זה.
עכשיו נשאר ליצור תהליכי עבודה ברורים ושגרות שישמרו על תוכנית העבודה המעודכנת:
פגישות סטטוס ברורות מעוגנות בלו"ז ותהליכים ששומרים על העוגנים הכי חשובים בתוכנית כדי שהשוטף והעומס לא יכריעו אותה.
6. ולקינוח – לצפות את הבלתי צפוי
כולנו בחיפוש של איזון בעבודה, אבל המציאות היא שבתרבות העסקית בישראל, כשהכל דחוף ו'לאתמול', מאוד קשה למצוא את האיזון הזה.
אבל… דווקא בגלל שידוע לנו שעוד רגע מגיע טירוף הרבעון האחרון – בואו נתכונן 😊
והנה השורה התחתונה והכי חשובה:
את כל מה שכתבנו כאן למעלה: מבחירה במיקודים מרכזיים, בניית צוות וגם שגרות העבודה.
את הכל חובה לתכנן בראייה ריאלית של מה יכול באמת לצאת לפועל.