האם כדאי לתת חסות לכנס או יריד ואיך לעשות את זה נכון

למרות שיוצא לנו להפיק לא מעט כנסים ואירועים ללקוחות שלנו – עבורנו כמעט תמיד אמרנו "לא".

אינספור פעמים הציעו לנו לקחת חסות בכנסים!
אמרו לנו שבתור חברה למיתוג מעסיק, שיווק וסטוריטלינג נרוויח חשיפה ולידים מאוד איכותיים.
לרוב סירבנו.

והנה, לפני כחודשיים הציעו לנו שוב, והפעם – הלכנו על זה 🙂

מה השתנה, למי נכון לקחת חסות בכנסים ואיך לעשות את זה כמו שצריך? – המשיכו לקרוא ונגלה הכל.

האם מתאים לחברה שלנו לתת חסות לכנס או יריד?  

השאלה הזו מאוד חשובה וטוב להטיל בה ספק.
התשובה תלויה בהמון גורמים משמעותיים ואסטרטגיים, אליהם נצלול ע-כ-ש-י-ו:

מי קהל היעד?

חובה לבדוק עם הקהל – לתשאל את הא.נשים שתי שאלות ממוקדות:

  • האם הקהל הזה הולך לכנסים? אם כן – לאילו כנסים?
  • מה מידת הקשב באותם הכנסים עבור הצעת ערך / מוצר / שירות כמו שיש לארגון שלך להציע?

כדי לקבל החלטה מושכלת מומלץ גם להגיע בעצמך לכנס ולשפוט את הרלוונטיות.

מה המטרה העסקית?

למתן חסות בכנס יש עלויות לא קטנות, ומצד שני ההשקעה היא בדרך כלל ארוכת טווח.

לכו על זה! אם הארגון בשלבי בניית / שיפור מוניטין המותג, מחפש אחר חשיפה רחבה והגברת המודעות (TOM = Top Of Mind).

X הימנעו מכנסים וירידים אם הארגון כרגע ב"מצוקת לידים" ויש רצון להגיע בתקציב קטן, לכמה שיותר פניות רלוונטיות.

 

האם יש תשתית שיווקית?

כדי להציג כמו שצריך בכנס או יריד, יש צורך בהרבה הפקות: דוכן, מוצרי קד"מ לחלוקה, מצגת, סרטון שיווקי ועוד.

כנס יתאים רק למותגים וארגונים שיש להם כבר תשתית שיווקית שכוללת נראות מדויקת של המותג (ספר מותג מבודל וחכם) וגם תשתית דיגיטלית כמו: אתר, דפי נחיתה, סרטון תדמית וכו'.

 

כנס זה לא רק דוכן

אפרופו תשתיות שיווקיות – השתתפות בכל אירוע היא הזדמנות אדירה, ולכן תמיד נשקיע מאמץ גדול כדי לייצר בידול ולמשוך אלינו את הא.נשים.
נעשה הכל כדי לתת להם ערך שיבדל אותנו מכל שאר המשתתפים (שגם מנסים מאוד לבלוט).

בידול יכול לבוא לידי ביטוי בנראות הודכן, הרצאה פורצת דרך, מתנות מושכות והגרלה שווה (תמיד עובד 😉).

בנוסף – איספו כמה שיותר לידים והמשיכו איתם מסע: בצ'טבוט, דיוורים, אירועים נוספים, תוכן רב ערך וכו'.

 

האם יש פרסונה שתנהל את הפקת הכנס?

מאוד חשוב להבין שכנס דורש לא רק את המשאב הכספי אלא גם משאב של זמן וכוח אדם:
מההיערכות והפקת הכנס, ועד לנוכחות רחבה בכנס עצמו!

טיפ! עדיף פרסונה אחת שאחראית על כל ההפקה מקצה לקצה + צוות קטן שאיתו אפשר להתייעץ בתהליך + נוכחות בכנס או ביריד של 3-10 עובדים ועובדות מהארגון.

אגב – אצלינו ב-EWISE נושא הפרסונה המובילה הייתה הסיבה שגרמה לנו לסרב להשתתפות בוועידות שונות.
אבל אז הגיעה אלינו ניצן 😍
מנהלת השיווק ומיתוג המעסיק שלא רואה בעיניים ומגשימה לכולנו את החלומות!

 

כמה עולה לתת חסות לכנס?

זה כל כך תלוי בעלות החסות ובמרכיבים שלה ומאוד משתנה בין תעשיות.
זה יכול להתחיל מכ-20K ₪ ולהגיע למאות אלפים!

 

האם כדאי להשקיע את הסכום הזה?

מאוד קשה לתת לך כלל אצבע כי זה מורכב ותלוי בהמון גורמים.
נשמח לייעץ בנושא >>

חובה לראות את התמהיל השלם ולבחון את סך התקציב השיווקי, אל מול עלויות הכנסים הרלוונטיים לתעשייה שלך + ההפקות שיעלו סביב ההשתתפות בהם.

 

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד.
גם אם החלטת שרוב התקציב מושקע בכנסים, חובה לראות שיש עוד אפיקי שיווק פעילים ומושקעים!

  • לאף קהל כנס לבדו לא מספיק כדי "לסגור את העסקה".
    תמיד נכון יותר שיווקית לפגוש את הקהל בכמה שיותר נקודות ממשק, ובכך להגביר את ההעדפה למותג שלנו.
  • זה אפיק לא יציב. כמו שראינו בקורונה ובמלחמה – פעילות של כנסים יכולה להיעצר לחלוטין ברגע אחד.

 

כאפיק נוסף לתמהיל השיווקי ועבור מיתוג מעסיק – הסושיאל הוא מקום נהדר לפגש את הקהל
>> לקריאה נוספת – איך לייצר יתרון תחרותי בלינקדאין 

שנסכם?

להגיע לקהל היעד הרלוונטי לנו זאת מטרה, אך חוב לבחור בקפידה את האמצעים להגיע לכך.

כשהתנאים בשלים לתת חסות בכנס, וכשעושים את הדברים כמו שצריך – האפקט והתועלת מדהימים! 

 

רוצה לעשות חשיבה מחודשת על תוכנית העבודה שלך? הנה כמה דרכים לעשות זאת

 

 

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

Tips for successful storytelling in presentations

4 טיפים לסטוריטלינג מנצח במצגות

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >
Surveys using AI

שימוש ב-AI ליצירת סקר לשיפור תקשורת פנים-ארגונית

סקרים הם כלי מרכזי בניהול משאבי אנוש, המספקים לארגון הבנה מעמיקה של תחושות העובדים, הצרכים והאתגרים שהם חווים. סקרים מאפשרים לא רק לאסוף נתונים כמותיים על שביעות רצון או מחוברות, אלא גם להבין את הדינמיקות הפנימיות שמניעות את הארגון. דוגמה בולטת לכך היא סקרי מחוברות, בהם נמדדת תחושת ההשתייכות והמעורבות של העובדים.
כיום, בעזרת כלים מבוססי AI , ניתן לשפר משמעותית את יעילות הסקרים ואת ניתוח התוצאות שלהם.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם