יחס המרה – מילון מונחים

יחס המרה (Conversion Rate) הוא מושג שנשמע קצת מפחיד אבל הוא מאוד פשוט:

יחס המרה הוא מדד להצלחה שלנו.
היחס מודד את כמות הקהל שהגיעו לממשק הדיגיטלי (אתר, דף נחיתה, אפליקציה) לאלו שבצעו פעולה שמבטאת הצלחה (פנייה, התקשרות, רכיש, הזמנה, הרשמה ועוד).

מדד זה חשוב מאד כי בעזרתו נוכל להבין עד כמה יעילות הפעולות השיווקיות והפרסומיות שלנו.

מה היא המרה – Conversion

ההמרות הן ההצלחות שלנו והן יכולות להיות כל דבר שנגדיר כהצלחה לדוגמה:

באתר:

  • השארת פרטים (ליד)
  • פנייה במייל לקביעת פגישה
  • הורדת תוכנה
  • רכישה דרך האתר
  • איתור הסניף או החנות
  • רכישה טלפונית

ברשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב וכו'

  • כמה אנשים עשו לייק לפוסט שלנו
  • כמה ראו את הסרטון שהפצנו עד הסוף
  • כמה השאירו ליד
  • כמה פנו ב'פרטי' (הודעות אישיות / וואטסאפ)
  • ועוד

בהתאם למטרות שלנו נחתור להמרה, לביצוע אותה מטרה על ידי הגולשים והגולשות.
לפי אותה מטרה גם נמדוד את ההצלחה שלנו.

כלומר המרנו/שינינו את המודעות של הגולש ממתבונן וצופה למעורב / לקוח רוכש

איך למדוד יחס המרה באתר

לא להיבלה, זה רק נראה מאיים 😊
יחס ההמרה נמדד באחוזים

כמות ההמרות
% המרה =   X    ——————— 100
         כמות הכניסות לאתר

ככל שיחס ההמרה גבוה יותר כך זה אומר שעשינו עבודת שיווק טובה יותר:
אלו שהתעניינו בנו התקדמו איתנו עוד שלב.

מה הדבר הכי חשוב להבין ביחסי המרה

בעקרון למדוד המרות תוכלו לעשות בכל מקום ודבר בחיים!
אפילו בעולם ההורות, הדייטינג וכמובן בעולמות של מכירות ושירות.

המשמעות הכי עמוקה היא שכדי לשפר תוצאות לא צריך בהכרח להביא עוד ועוד קהל,
אלא אפשר לשפר דברים בתהליך כדי להצליח להמיר יותר.

  1. לדייק קהלים – חשוב להביא קהל מדויק למפגש איתנו. זה יגדיל משמעותית את ההצלחה שלנו באותו תהליך. לכו לבדוק מי מגיע לעמודי הנחיתה ולאתר שלכם ותוודאו שזה באמת הקהל הכי מדויק לכם.
  2. לדייק מסרים – כך תצליחו להגדיל את אחוז ההמרה של הקהל שנכנס לממשק.
    תוודאו שבתוכן מובהר: מה הם יפסידו אם לא יתקדמו בתהליך, מה יוצא להם מזה, מה הערך שהם יקבלו.

בגיוס במקום להביא עוד ועוד קהל של מעומדים ומעומדות, נסו גם את שלושת הדברים הבאים:

  1. היעזרו בצוותי חשיבה מתוך הארגון שיעזרו לדייק מאיפה אפשר להביא קהל. הם יספרו לכם איפה הם מסתובבים ברשת ומחוצה לה, איפה הקהל הרלוונטי נמצא ומה מעניין אותו וגם יעזרו לכם עם מסרים שנוגעים בבטן הרכה של התחום שאליו רצית לגייס.
  2. חמ"ח. זו תמיד תהיה הדרך הכי זולה ואפקטיבית להגדדיל ולדייק את הצוות. אם הטמעתם בארגון תהליכי חבר.ה מביא.ה חבר.ה זה הזמן לבחון את האפקטיביות ולבדוק מה צריך לשפר. ואם עוד אין בארגון מבצעי חמ"ח… דברו איתנו עכשיו ונוציא את זה לאור!
  3. חשוב! מה התהליך שעובר על המועמד/ת מהרגע שנקלטו הפרטים?
    חובה לחזור מהר, בצורה אישית ורלוונטית ולהתייחס לכל פנייה של קורות חיים כמו ליד חם שצריך לסגור (בין גיוס ומכירות ההבדלים קטנים!).

בשיווק במקום להביא עוד מתעניינים לנכסים הדיגיטליים נסו גם את שני דברים:

  1. לייצר תהליך טוב יותר במכירות – לשפר שירות, מוצר או תסריטי מכירה כדי להמיר טוב יותר
  2. במקום לחפש קהל חדש נסו להעמיק יחסים עם לקוחות קיימים, עם לידים קיימים וכשתצליחו שם תצטרכו להביא פחות קהל 'קר' למשפכי שיווק – משם בוודאות תגדילו יחסי המרה.

מה משפיע על יחס המרה

טוב ברור שזו שאלה ענקית ולמעשה כל מה שקושר ב-UI/UX ישפיע ישירות על ההצלחה העסקית.
אבל אם בכל זאת ננסה לפשט, יש חמישה עולמות מרכזיים שחשוב לנטר ולשפר כל הזמן:

  • נראות: צבעים, עיצוב גרפי, מדיה, שילוב של תרשימים ואביזרים נוספים
  • מיקום של אלמנטים, במיחד של ההנעות לפעולה (כפתורים, טפסים)
  • כתיבה: למילים יש משמעות! ניסוח שמדויק למותג ופוגש את הקהל הנכון, יכול לגרום לצד השני להתאהב או לסלוד (ועוד קשת של רגשות). כתיבה מדברת© תעזור לממשק להמיר טוב יותר.
  • רלוונטיות לקהל: בחנו שההצעה שלכם רלוונטית ומוגשת עם תתוכן שרלוונטי לקהל היעד שאליו הפצתם.
  • ממשק קל ונוח: כאן הטכנולוגיה משמעותית. פעולות צריכות להיות ברורות, מהירות ונגישות. וכשזה לא קורה, הצד השני מאבד סבלנות ונוטש (ומכאן פוגע כמובן ביחס ההמרה שלנו).

נשמח לענות לכל שאלה,
תזכרו שיחס המרה זה כסף – כל שינוי הכי קטן לטובה יכול להיות מתורגם לאלפי ואף מיליוני שקלים.

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם