איך לרתום הנהלה בכירה למיתוג מעסיק

בשנים האחרונות פנו אלינו לא מעט מנהלות משאבי אנוש בכירות שחוו תסכול גדול – הן רצו להתקדם עם מהלך של מיתוג מעסיק, אבל בהנהלה הבכירה או בבורד, פשוט לא ראו בזה שום ערך.

מה אפשר לעשות?
זה הזמן להפשיל שרוולים ולצאת למסע הסברה ורתימה.
המטרה: לגרום לקולגות ולהנהלה להשקיע משאבים ולתת לך גב לתהליך מיתוג מעסיק.

מיד נפרוט רשימה של תועלות להנהלה ודרכים לרתום באמצעותן.
מה שנשאר לך, זה לבחור את התועלות הרלוונטיות ולהכין מהן מצגת רתימה 🤞🏽

  1. חיבור למטרות הארגון

הנהלות בכירות חושבות בראש ובראשונה על מטרות ויעדי הארגון.
כדי לרתום אותן למיתוג מעסיק, חשוב להציג כיצד זה תורם להשגת המטרות האסטרטגיות של החברה.
למשל: הסבר כיצד מיתוג מעסיק חזק יכול לשפר את איכות הגיוס, להקטין את אחוז העזיבות, ולהגביר את המחויבות של העובדות והעובדים שכבר בארגון.

 

  1. הצגת נתונים כלכליים

הנהלות בכירות מקבלות החלטות על בסיס נתונים ומספרים.
הציגו נתונים ממחקרים שמראים כיצד חברות עם מיתוג מעסיק חזק, נהנות משיפור במדדים עסקיים כמו: צמיחה בהכנסות, עלייה בפריון העבודה, וחסכון בהוצאות גיוס והכשרה.
למשל, מחקר של חברת Glassdoor מצא כי חברות עם מיתוג מעסיק חזק יכולות לחסוך עד 50% בעלויות הגיוס ולקבל פי 2.5 יותר מועמדות ומועמדים באיכות והתאמה גבוהים.
כמו כן, מיתוג מעסיק יכול לחסוך מיליונים בגיוסים לא מדויקים, תשלום לחברות השמה, עזיבות של טאלנטים ונטישה אחרי חודשי עבודה בודדים.

 

  1. שיתוף סיפורי הצלחה

הכי קל להתחבר דרך סיפורים. הציגו דוגמאות של חברות מובילות בתעשייה הרלוונטית, שהשקיעו במיתוג מעסיק ונהנו מהתוצאות. לדוגמה, חברת Google ידועה כמותג מעסיק מוביל ומדווחת על אחוז עזיבות נמוך במיוחד וגיוס טאלנטים מובילים מתחומים שונים. הסיפורים האלו יכולים לשמש כהשראה ולשכנע את ההנהלה הבכירה שזהו מהלך נכון ומשתלם.

לחילופין, אפשר להראות שאין בשוק של הארגון מתחרות עם מיתוג מעסיק ואז הארגון שלך יכול להיות מבודל, להוביל שוק ולהנות מהפירות.

 

  1. שילוב המנהלים והמנהלות בתהליך

מעורבות פעילה של ההנהלה הבכירה היא קריטית להצלחה של מיתוג מעסיק. הציעו דרכים לשלב אותם בתהליך: השתתפות במפגשים עובדים ועובדות, כתיבת פוסטים אישיים ברשתות החברתיות, או נוכחות באירועים ארגוניים. כאשר ההנהלה לוקחת חלק פעיל בתהליך, זה מגביר את תחושת המחויבות שלה ומחזק את המסר.

 

  1. יצירת תוכנית פעולה

כדי להראות שהשקעה במיתוג מעסיק היא לא רק רעיון טוב, אלא גם ברת יישום, הציגו תוכנית פעולה מפורטת. התוכנית צריכה לכלול צעדים קונקרטיים, לוחות זמנים, תקציבים ואחראים.
כך תוכלו להראות שהשקעה במיתוג מעסיק היא מהלך מתוכנן ומובנה.

 

  1. הדגשת יתרונות תחרותיים

מיתוג מעסיק חזק יכול להיות יתרון תחרותי משמעותי בשוק העבודה. הציגו כיצד מיתוג מעסיק יכול לעזור למשוך טאלנטים איכותיים בשוק עבודה תחרותי, ולשפר את מעמד החברה כמקום עבודה שזוכה לעדיפות. זהו יתרון שההנהלה הבכירה לא יכולה להתעלם ממנו. כמו כן, הציגו מה חברות מתחרות כבר עושות בתחום זה, והדגישו את החשיבות של להיות בחזית התחרותית ולא להישאר מאחור.

 

  1. השפעה על תדמית הארגון

מיתוג מעסיק משפיע ישירות על התדמית הארגונית. הציגו נתונים מסקרים על תפיסת החברה בעיני מועמדות/ים ועובדים/ות, והשוו אותם לארגונים מתחרים.
למשל, ניתן להציג נתונים מאתרי חוות דעת כמוGlassdoor , שמראים כיצד החברה נתפסת ביחס למתחרות שלה והיכן יש מקום לשיפור.
חשוב להבין שתדמית של 'מקום עבודה שטוב בו' משפיעה גם בהיבט הצרכני.
המגמה בעולם היא לא לרכוש ממותגים שאינם חברתיים מסיבות שונות. קהל רב יחרים חברה לא אתית, שמתייחסת לא טוב לעובדים ועובדות.

 

  1. שיפור נתונים פנימיים ושימור עובדים

מיתוג מעסיק חזק משפיע גם על שביעות רצון ושימור העובדים והעובדות. הציגו נתונים מסקרים פנימיים או חוות דעת מאתרים כמו Glassdoor, המראים את דעות העובדות והעובדים על החברה. השקעה במיתוג מעסיק יכולה לשפר את שביעות הרצון והמחויבות ולצמצם את אחוז העזיבות.

 

  1. חיסכון במשאבים

מיתוג מעסיק מובהק, שיש בו הצעת ערך ברורה, סט ערכים מדויק ושפה עיצובית מפותחת – יכול לאפשר בקלות יחסית ליצור תבניות שחוסכות זמן ומשאבים ביצירת תכנים שיווקיים, גיוסיים ואירגוניים.
בנוסף כאשר יש לעובדות ולעובדים תמונה ברורה של מה החברה מייצגת, זה מפשט את תהליך יצירת התכנים ומשפר את איכותם.

 

  1. סדנאות רתימה ושולחנות עגולים

דרך מעולה לרתום את ההנהלה היא באמצעות הרצאות או סדנאות שמלמדות את הסגל את המשמעות של תדמית כמקום עבודה טוב, ומציגות קייס-סטאדיז לדוגמה מהארץ ומהעולם.
טיפ! כדי לרתום הנהלה שהביטוי 'מיתוג מעסיק' מעורר אצלה אנטיגוניזם, אפשר לקרוא לסדנה "חסכון במשאבי גיוס ושימור" או כל אריזה אחרת של תוכן רלוונטי ורותם.

 

  1. צוות שמחובר לחזון הארגוני = תפוקות טובות יותר לארגון

החיבור של עובדות ועובדים לחזון הארגון, מאפשר לספק שירות ומוצר טוב יותר ללקוחות. כאשר הצוות מרגיש חלק מחזון גדול ומשמעותי, הוא נוטה לעבוד בצורה מסורה ומחויבת יותר.
מיתוג מעסיק עוזר לחבר את העובדים והעובדות לחזון הזה, ומוביל לשיפור בשביעות רצון הלקוחות ובאיכות המוצרים והשירותים שהחברה מספקת.

 

לסיכום

מיתוג מעסיק הוא לא רק עניין של משאבי אנוש, אלא מהלך אסטרטגי שמשפיע על כל הארגון. באמצעות חיבור למטרות הארגון, הצגת נתונים כלכליים, שיתוף סיפורי הצלחה, שילוב ההנהלה בתהליך, יצירת תוכנית פעולה, הדגשת היתרונות התחרותיים, שיפור התדמית הארגונית, שיפור נתונים פנימיים, וחיבור עובדים ועובדות לחזון הארגון, תוכלו לרתום את ההנהלה הבכירה ולהראות להם שהשקעה במיתוג מעסיק היא מהלך חשוב ונכון לביזנס.

ללמוד עוד מהבלוג שלנו

3 טיפים לשגרירי לינקדאין שעושים את העבודה

יש לך בארגון נבחרת שמפרסמת תוכן בלינקדאין?
בעצמך התמנית לשגריר/ת לינקדאין?

מעולה! לייצר תוכן מקצועי זה הכי WIN WIN – הארגון מרוויח עוד חשיפה והשפעה אבל גם הפרופיל האישי מקבל חשיפה ומוניטין.
הנה שלושה דברים שמבדילים בין שגרירים "סבבה" לכאלה שבאמת עושים את זה כמו שצריך.

להמשך קריאה >

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם