פרסום ממומן בפייסבוק
האם פרסום בפייסבוק עדיין רלוונטי
כבר שנים מדברים על דעיכתה של פייסבוק. אבל במציאות הפרסום הממומן שם רלוונטי מתמיד.
הכנסו ללמוד איך לעשות את זה נכון
פרסומות? זה מגעיל אותי!
"לפרסם זה סתם מציק"
או "מי בכלל מסתכל על פרסומות"
אלו דברים שיוצא לנו לשמוע לא מעט מלקוחות. אבל המציאות היא אחרת.
גם בשנת 2023 מערכות הפרסום של פייסבוק עובדות בלי סוף עם מפרסמים מכל העולם.
ולמה? כי זה אפקטיבי.
פרסום זו דרך קריטית להפצה של הבשורה, במיוחד בעידן שבו יש הצפה אדירה של תוכן ברשת והנראות האורגנית (ללא ממומן) הולכת ויורדת!
הרי גם את המתנה השווה ביותר צריך להפיץ – אחרת היא פשוט לא תגיע לשום מקום.
ובפייסבוק, מה פרסום ממומן יכול לעשות?
בגדול – להגיע לקהל היעד שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם.
נתקלתי לא מזמן בפאב שהציע לכל מי שיעשה לייק לפוסט דרינק בחינם, אבל היו שם מעט מאד לייקים. למה? דרינק בחינם תמורת לייק –נשמע לי שווה ביותר.
אבל זה לא הגיע. כלומר הפוסט הגיע רק לחלק קטן מהחברים בדף של הפאב, שגם ככה אינו גדול. גם אם המבצע שווה, אם הוא לא מקבל חשיפה ראויה לקהל, המבצע לא יצליח.
תשלמו לפי תוצאות – אז שימו לב שיש תוצאות
בפייסבוק נשלם לפי כמות החשיפה ו/או הקליקים, ז"א לפי מספר האנשים שראו או הגיבו למודעה שלנו.
אם נחשוף את המודעה להמון קהל יעד לא רלוונטי – בזבזנו כסף.
אם נחשוף מודעה שהקריאייטיב שלה לא טוב והיא לא מביאה תוצאות טובות – בזבזנו כסף.
אם נמקד – נשקיע יחסית מעט כסף בכל קהל, נבדוק מספר מסרים מושחזים ונכוון לקהל באמת מתעניין בתחום – אז נקבל תוצאות טובות.
פרסום ממומן עובד מצוין כשיש:
- מדידה ועקביות – לאורך זמן צריך לבחון את הביצועים ולהתמיד להיות כמה שיותר זמן עם קמפיינים באוויר ללא הפסקות.
- השילוב המנצח: קריאייטיב וקהל מדויק. תוצאות טובות באמת יגיעו רק בשילוב של עבודת מדיה מדויקת עם תוכן איכותי.
- בחירת פלטפורמה: במערכת הפרסום של פייסבוק תוכלו לפרסם גם באינסטגרם וחשוב להתאים את הכלי לקהל ואת המסר לכלי (למשל בסטורי נפרסם תוכן שונה מפוסט או מרילס).
למי מתאים פרסום ממומן ולמי לא?
התשובה שלי – לכולם, כל מי שרוצה להעביר מסר ולהדהד רחוק יותר.
מארגוני ענק ועד עסקים ואפילו עמותות.
פרסום ממומן לא יתאים אם אין לכם את היכולת להשקיע בסבלנות, לעשות בדיקות ולקחת סיכונים מחושבים עד לקבלת התוצאות.
אם אבחר ספקית טובה, אין לי שום סיכון
זה לא נכון!
ברור שחברה ישרה ומקצועית יכולה לקצר את הדרך, אבל אין קסמים.
גם לנו כחברה שמנהלת תקציבים גדולים, לא תמיד הכל מצליח והדרך להצלחה עוברת לפעמים דרך מהמורות ואתגרים.
כל פרסום בפייסבוק ואינסטגרם יתחילו מהגדרת מטרה
- להגביר חשיפה ולייצר מעורבות בפוסטים – בטווח הארוך זה משתלם
- לייצר לידים (פניות לעסק, נרשמים לרשימות התפוצה)
- לייצר מכירות (בעזרת הפניה לדף מכירה / קופון / הטבה)
- להביא תנועה לאתר
- להביא אנשים לאירוע (פיזית או וירטואלית)
- אפשר גם להגדיל עוקבים אבל על הקמפיין הזה אנחנו נמליץ לוותר. עדיף להביא קהל חדש שיימשך לתוכן ובאמת ייבחר לעשות לייק או לעקוב.
איזה סוגי מודעות אתם מכירים בפייסבוק?
ככל שעובר הזמן פייסבוק משתכללת יותר ויותר סביב עניין הפרסומות ומאפשרת למפרסמים מקומות נוספים לחשוף עצמם אל מול הגולשים של הרשת.
המערכת מאפשרת לבצע עריכות קלות של סרטונים, לחתוך ולהתאים את התמונות והעיצובים למיקומים השונים. לקחת מספר תמונות ולהציג אותם כסרטון מעניין.
- מודעות / פוסטים מקודמים בניודפיד
- אירועים מקודמים
- וידאו מקודם
- יש מודעות רק לניידים ורק למחשבים
- סטורי
- מודעות קרוסלה
- מודעת ליד פנימי מודעה ללא דף נחיתה, הקלקה על המודעה פותחת טופס עם פרטי הגולש שלגולש נשאר רק לשלוח
ואיזה סוג של מודעה עובד הכי טוב לדעתכם?
אתם חושבים שמישהו שלוחץ על המודעות בצד? בפיד? אולי וידאו?
התשובה – צריך לנסות! זה מפתיע…
מה זה בכלל "עובד טוב"?
ככל שהמודעה שלכם תהיה יותר טובה, מעניינת, מפולחת נכון – העלות לקליק/ו או לחשיפה תהיה נמוכה יותר. ככה זה עובד במערכת הפרסום של פייסבוק.
אפשר להגיד שפייסבוק מצ'פר ומציג יותר מודעות טובות.
למה?
זו רשת חברתית ופייסבוק לא רוצה לעצבן את המנויים שלו ע"י מודעות לא רלוונטיות,
כי הרי אפשר להסתיר מודעות ממישהו מסוים.
טיפים חשובים לקידום ממומן שמניב תוצאות:
- ממשק באנגלית יותר נוח לניהול מודעותלא כדאי לעשות בוסט לפוסט או כל הצעה אחרת של פייסבוק, אלא לעבוד דרך מנהל המודעות (Ads Maneger )
- לנסות הכל, לא להילחץ ולזכור שאפשר לעצור כל קמפיין בכל רגע נתון ואין מחויבות.
- להשקיע, לעבוד! יצירת כמה קמפיינים וכמה מודעות ובכל מודעה לשנות אלמנט אחד בלבד של פילוח – גיל, מין, תחומי עניין, מיקום המודעה, מקום גיאוגרפי,מצב משפחתי (למשל מסיבת רווקות תכוון לנשים מאורסות) לזכור שהכל מבוסס על מה שאנשים כתבו על עצמם ועל ההתנהגות שלהם ברשת.
- לפני אישור הקהל, חשוב לבדוק לכמה אנשים המודעה שלי תגיע ומה הפוטנציאל – להיזהר גם לא לצמצם יותר מדי.
- אפשר לעשות פרסום רק לחברי הדף (להגברת מעורבות זולה) או לחברים של חברים מה שמביא לאפקט העדר והיתרון החברתי.
- תמיד לקבוע תאריך להתחלת וסיום הקמפיי, לא תרצו לשכוח קמפיין באוויר.
- לנסות גם סוגי מודעות שונים, תמונות שונות, טקסט אחר, מיקומים וכו'
- לנסות – ללחוץ על כל הכפתורים, במיוחד איפה שכתוב advanced או "מתקדם" ומה שלא ברור, לחפש את סימן השאלה, יש הסברים מאד טובים של פייסבוק.
- לכוון למסר אחד ברור בכל מודעה, לא יותר (למשל הוצאת ספרים תפרסם ספר אחד, או מבצע מסוים)
- מומלץ להעלות אל הדף העסקי ('לפבלש') מודעה מוצלחת שפרסמנו בעזרת מנהל המודעות.
סטטיסטיקות:
אפשר לדעת וצריך לבדוק איזו מודעה הצליחה יותר, נדבוק במודעה שהכי הצליחה וניפטר מכל השאר. גם אותה נבדוק ונשנה. חשוב לזכור שלאורך זמן גם המודעה הטובה היותר תמצה את עצמה ואז נדש רענון של הקריאייטיב.
ומה הקשר לקידום אורגני?
ככל שנממן ונפיץ תוכן איכותי יותר, נקבל שילוב של קהל, אורגני ובתשלום.
זאת אומרת שנממן את ההפצה הראשונית של התוכן, אבל הוא יזכה גם לשיתופים והפצה נוספת אורגנית וכך גם השתפרו התוצאות של הקמפיין כולו.
פרסומת ובה כתוב מבצע בצורה יבשה תהיה פחות ויראלית באופן טבעי מאשר פרסומת מצחיקה / מרגשת / שנונה שיהיה לה אפקט הפצה רחב יותר.
שאלות? מחשבות?
דברו איתנו, מחלקת הקמפיינים שלנו תשמח לעזור!