לעשות סדר וניקיון – גם במיתוג המעסיק!
בדיוק כמו בבית, גם במיתוג המעסיק חובה לעשות סדר מדי פעם – לעצור את ההתנהלות האוטומטית של היומיום ולנקות. לנקות מה שלא מקדם, מה שלא מדוייק , מה שאפשר לשפר ולייעל.
הנה כמה רעיונות ליצירת סדר במיתוג המעסיק.
- תעצרו לענות על שאלות גדולות סביב: "מה תרצו להשיג עד סוף השנה?"
- ברמת מטרות גדולות כמו:
להגביר מחוברות, לייצר נחשקות לקהל מסוים, לשפר מעורבות במדיה החברתית וכו'. - וגם ברמת יעדים כמותיים ומדידים
- ברמת מטרות גדולות כמו:
- סדרו מחדש את תוכניות העבודה
צרו תוכניות עבודה בעזרת מענה על שתי שאלות פשוטות, עליהן תענו לאור המטרות שהוגדרו בשלב הקודם:- מה עובד לנו היום טוב וחשוב שנשמר?
- מה חסר כדי להצליח ולממש את 'החלומות' שלנו?
- הקצו משאבים ומצאו דרכים יצירתיות "לעשות יותר בפחות"
אפשר היה להתחיל בסעיף הזה, של המשאבים – אבל אז החלומות היו מצטמצמים… ואנחנו בעד קודם לחלום בגדול, ואז אם אין ברירה לבצע התאמות.
אם אין משאבים זה לא אומר בהכרח שלא תעמדו במטרות וביעדים, אלא שתצטרכו לבצע התאמות. למשל לוותר על מה שפחות חשוב, לשתף יותר את הצוות כדי למצוא פתרונות זולים יותר אינהאוז ועוד פתרונות יצירתיים. נשמח לייעץ בנושא.
- האם כל המידע במקום אחד?
- ערכו סקירה של נכסי מיתוג המעסיק שלכם: צרו אקסל שממפה את הנכסים הדיגיטליים (אתר קריירה, דפי נחיתה, רשתות חברתיות, דפי גלסדור,
- סדרו את התיקיות שמרכזות את כלל החומרים המודפסים והדיגיטליים שיש במסע עובד/ת שיש בארגון.
- נתחו נתונים של החודשים האחרונים
מה עבד ומה לא עבד? תשקיעו יותר במה שעבד, ותשחררו דברים שעבדו פחות.
חזרו על הבדיקה הזו שוב ושוב אחת לרבעון כדי לוודא שהפעולות שנעשו הן בכיוון הנכון. - להיפטר ממסרים ישנים ומיושנים:
עברו על רשימת הקישורים שיצרתם ובדקו האם נכסי מיתוג המעסיק שלכם משקפים נאמנה את הארגון ואת מסרי ה-EVP כפי שהם היום.
כמו בניקיון לקראת חג הפסח, עברו על החומרים והערוצים שלכם ופשפשו בהם לעומק 🙂 נפו החוצה את הישן והלא רלוונטי והתאימו את המסרים והערוצים לצרכים העכשוויים. - לנקות אבק מעמודי הקריירה:
בדקו האם עמודי הקריירה שלכם מציגים מידע רלוונטי ומפתה על הארגון ועל משרות פתוחות. ייתכן שגם אצלכם עמודי הקריירה נצבעו בעשייה סביב המלחמה ולמרות שעדיין לא סיימנו – כן יש בחוץ א.נשים פוטנציאליים שהיו שמחים לקבל הצצה עמוקה לעשייה ולמשרות שאצלכם. - להוסיף משוב לתהליכי הגיוס:
תהליך הגיוס הוא גורם משמעותי בתפיסות התדמיתיות שיהיו כלפי הארגון כמעסיק בשוק העבודה. בחנו את התהליך בעזרת משוב קצר (גג חמש שאלות) של אלו שהתקבלו ואפילו חשוב מזה – של אלו שלא התקבלו / הסירו מועמדות.
כדי לייצר ארגון מגייס, שכולו מחובר למסר מרכזי ברור, חובה להתחיל מבפנים. צוות העובדים והעובדות צריך להיות שותף פעיל במיתוג המעסיק ולהרגיש שייכות לערכים ולתרבות הארגונית.
הנה כמה דרכים לעשות זאת:
- שתפו את העובדים בתהליך: עודדו אותם לשתף את רעיונותיהם וחוות דעתם בנוגע למיתוג המעסיק.
- הכשירו את העובדים להיות שגרירים של המותג: ודאו שהם מבינים את ערכי המותג ואת מסרי המיתוג המרכזי שלכם ותנו להם כלים לביטוי עצמי והגשמה.
- עודדו את העובדים לשתף את חוויותיהם בארגון ברשתות חברתיות: זהו דרך מצוינת להראות למועמדים פוטנציאליים איך זה באמת לעבוד בחברה שלכם.
- הכירו והוקירו את עובדים שמדגימים את ערכי המותג: תנו להם פרסים והוקרה.
על ידי הפיכת העובדים שלכם לשותפים פעילים במיתוג המעסיק, תוכלו ליצור מותג מעסיק חזק ואותנטי שמושך ומחזיק עובדים מוכשרים.
לסיכום:
בכל נקודת זמן יש הזדמנות לעשות סדר וניקיון במיתוג המעסיק שלכם. על ידי ביצוע הטיפים במאמר זה, תוכלו ליצור מותג מעסיק חזק ואטרקטיבי שמושך ומחזיק עובדים מוכשרים.