לינקדאין לעסקים: כך תייצרו יתרון תחרותי

יש חברות שכבר ברור שהן חייבות נוכחות בלינקדאין כמו: חברות B2B, הייטק וסטארטאפים שונים. אבל בשנים האחרונות נכנסו לשם גם חברות B2C שהבינו שזו פלטפורמה הכרחית שיווקית ועסקית.

אם עוד לא השכנעת, הנה כמה נתונים מפתיעים

נתונים מעניינים ומפתיעים על לינקדאין לחברות וארגונים:

גידול אדיר במספר משתמשים

נכון לדצמבר 2023, ישנם למעלה מ-830 מיליון משתמשים רשומים בלינקדאין, כאשר 57 מיליון מהם משתמשים פעילים מדי יום. מספר זה צפוי לגדול ל-1.5 מיליארד משתמשים עד שנת 2025.

. גידול אדיר במספר המשתמשים: נכון לדצמבר 2023, ישנם למעלה מ-830 מיליון משתמשים רשומים בלינקדאין, כאשר 57 מיליון מהם משתמשים פעילים מדי יום. מספר זה צפוי לגדול ל-1.5 מיליארד משתמשים עד שנת 2025.

כלי רב עוצמה לגיוס עובדים 

87% מהמגייסים משתמשים בלינקדאין כדי למצוא מועמדים למשרות פתוחות. 70% מהמועמדים מוצאים את עבודתם הבאה דרך לינקדאין.

2. כלי רב עוצמה לגיוס עובדים: 87% מהמגייסים משתמשים בלינקדאין כדי למצוא מועמדים למשרות פתוחות. 70% מהמועמדים מוצאים את עבודתם הבאה דרך לינקדאין.

 פלטפורמה יעילה לשיווק B2B

97% מהמשווקים B2B משתמשים בלינקדאין כדי להגיע לקהל היעד שלהם. 80% מהלידים האיכותיים מגיעים דרך לינקדאין.

97% מהמשווקים B2B משתמשים בלינקדאין כדי להגיע לקהל היעד שלהם. 80% מהלידים האיכותיים מגיעים דרך לינקדאין.

כלי חיוני לבניית מותג מעסיק חזק

75% מהמחפשי עבודה בודקים את דף החברה בלינקדאין לפני הגשת מועמדות. חברות עם דף חברה חזק בלינקדאין מושכות 50% יותר מועמדים איכותיים.

75% מהמחפשי עבודה בודקים את דף החברה בלינקדאין לפני הגשת מועמדות. חברות עם דף חברה חזק בלינקדאין מושכות 50% יותר מועמדים איכותיים.

נתונים מפתיעים

40% מהמשתמשות בלינקדאין הן נשים. 25% מהמשתמשים בלינקדאין הם מתחת לגיל 25.  94% מהמנכ"לים של חברות Fortune 500 משתמשים בלינקדאין.

40% מהמשתמשות בלינקדאין הן נשים. 25% מהמשתמשים בלינקדאין הם מתחת לגיל 25. 94% מהמנכ"לים של חברות Fortune 500 משתמשים בלינקדאין.

מה יש לחברות שהם לא B2B לעשות בלינקדאין? המון!

למה כל כך הרבה חברות, שבבסיס פונות ללקוחות קצה, נכנסו ללינקדאין עם פעילות משמעותית? שיווק ומכירות זו הסיבה הברורה ואכן זו פלטפורמה חשובה שיש לה השפעה עוצמתית על התדמית של החברה. אבל מעבר למובן מאליו יש עוד שלוש סיבות מרכזיות:
להרחיב את ההשפעה | לגייס ולשמר צוותים איכותיים | לחזק את המוניטין העסקי

להרחיב את ההשפעה 

לגייס ולשמר צוותים איכותיים

לחזק את המוניטין העסקי

להרחיב את ההשפעה

שיתופי פעולה. כל העולם העסקי כבר מבין שביחד זה כוח חזק יותר (ביחד ננצח 🙂).
ואכן תוכלו בזכות נוכחות עוצמתית בלינקדאין להגיע לשיתופי פעולה מאוד מעניינים.
בעוד שבפלטפורמות אחרות רוב התקשורת של עסקים היא עם הלקוחות שלהן – הרי שבלינקדאין יש לעסקים הזדמנות לדבר אחד עם השני. אם יהיה לכם דף עסקי חזק ומקצועי ותוכן משכנע ומקורי, תוכלו להגדיל את הנראות שלכם, ולייצר עניין גם בקרב חברות שישמחו לשתף איתכם פעולה – אם זה בשיתופי פעולה בתוך הפלטפורמה עצמה (חשבו למשל על קבוצה משותפת של חברה לייעוץ שיווקי, חברה לייעוץ פיננסי וחברה של עורכי דין) ואם זה בשיתופי פעולה שגולשים אל האופליין. 

נסו לאתר חברות שאתם מעוניינים לשתף איתם פעולה ותפעלו מולן באופן יזום, עוד לפני שיש לכם רעיון ספציפי לשיתוף פעולה. אפשר לאתר בקלות בלינקדאין דמויות מפתח בחברה ולייצר איתם מערכת יחסים שתתחיל דיגיטלית ומשם הדרך לפגישה פיסית וחשיבה משותפת על שת"פ כבר קצרה.

לגייס ולשמר צוותים איכותיים

גיוס ומיתוג מעסיק זה כאילו הברור מאליו בעולמות הלינקדאין ועדיין אנחנו מקבלות הרבה פניות מלקוחות של חברות שעוד לא עושות את זה כמו שצריך.
חשוב לזכור – גם בעמודים שיווקיים התמהיל והמקום של הצוות בעמוד העסקי תמיד יהיה משמעותי. זו רשת חברתית ולכן הא.נשים זה מה שהכי מעניין.
לינקדאין היא מעין זירת מפגש גדולה בה נמצאים עסקים וא.נשים שלרוב הקריירה היא חלק חשוב בחיים שלהם. ככזו, היא כלי חיוני לגיוס עובדים ועובדים. היא מציעה כלים מתקדמים לסינון ומאפשרת לכם להגיע בקלות ובמהירות יותר מכל רשת חברתית אחרת, אל מועמדות ומועמדים שמתאימים לכם.
נושא פחות מדובר, אך חשוב לא פחות הוא שימוש בפלטפורמה בתחומים של מיתוג מעסיק.
לכן גם ארגונים שהלקוחות שלהם לא בלינקדאין, העובדים והעובדות במרבית המקרים כן שם.
סביר להניח שהטלנטים שלכם שם, אולי אפילו פוזלים (חלילה) למקומות חדשים… תהיו פרואקטיביים ושמרו את הצוותים שלכם – העמוד העסקי יכול להיות כלי משמעותי להגברת מחוברות וליצירת נחשקות שלכם כמקום עבודה טוב.
על בסיס אסטרטגיית מיתוג מעסיק מגובשת, יש לבנות תוכנית למימוש שלה בלינקדאין.

להיות מקום עבודה שטוב בו – זה ערך משמעותי לטובת הבאת לקוחות, משקיעים וכמובן עובדים ועובדות טובים.

גם אם הלינקדאין מנוהל על ידי השיווק – המקום הראשון להתחיל לפרוץ בו זה מעורבות גבוהה יותר של עובדים ועובדות, שירצו להצטרף לתהליך הלמידה וההצלחה בלינקדאין.
זה אומר שניתן להם ערך משמעותי וממש נעזור להם להצליח בפלטפורמה.
ו… אל תדאגו – הגברת המיתוג האישי של העובדים והעובדות יתרום לארגון בטווח הקצר וגם הארוך, גם אחרי שיעזבו את הארגון השם הטוב שצברו שם ימשיך להקרין גם על הנחשקות של הארגון כמקום עבודה.

ואם מטרת העל שלכם היא גיוס ושימור טלנטים אז על אחת כמה חשוב מאוד (בא לנו לכתוב אפילו חובה 🙂) לבנות קבוצת שגרירים מתוך הארגון כדי להגדיל חשיפה ולייצר תכנים בעלי ערך.
בסוף תזכרו – א.נשים באים לעבוד עם א.נשים. שימו בחזית פרסונות אנושיות, מקצועיות, מיוחדות ובעיקר דמויות שמייצגות את ה-DNA של מיתוג המעסיק של החברה.

לחזק את המוניטין העסקי

לינקדאין היא לגמרי הפלטפורמה בשביל בעלי ובעלות עניין! קרנות שונות, וגם משקיעות ומשקיעים פרטיים נמצאים בלינקדאין כדי לחפש חברות מעניינות.
הם ירצו לראות את השיקוף של הפעילות העסקית והחברתית שלכם בלינקדאין, הם יחפשו מה אמרו עליכם ויבחנו את היציבות והערכיות הארגונית של החברה.
פעילות ענפה בלינקדאין תפגוש אותם בתוך הפלטפורמה שהם רגילים לצרוך בה תוכן וקשרים.

 

על מה לכתוב בעמוד עסקי בלינקדאין?

לינקדאין מאפשרת לחברות גדולות להציג בפני קהל רחב ורלבנטי את הערכים שלהן ולמצב את עצמן גבוה כמובילות בתעשייה בה הן פועלות. קהל הגולשים והגולשות בלינקדאין, בניגוד לפלטפורמות אחרות, קשוב למסרים מהסוג הזה.
למעשה, רבים ורבות מהם מחפשים בדיוק תוכן כזה.
הם יחפשו, למשל, חברות שנתפסות כמקדמות ערכים חיוביים, ארגונים שתורמים לקהילה וכו'. הם ירצו לתקשר עם ארגונים שנתפסים כחדשניים, מקצועיים ומובילים.
אם אתם כאלה – זה המקום לספר על זה לעולם.

הסיפור האמיתי צריך לתת ערך לצד השני, ללמד מתוך העשייה שלכם ולחלוק השראות ופרקטיקות אמיתית. נסו לפרסם תוכן כחברה מומחית בתחום שמשתפת בפתרונות לבעיות מקצועיות רלוונטיות,
ולא את החברה עצמה כמומחית לפתרון הבעיות.

לסיכום – הוליסטיות מתיאוריה למעשה

המפתח להצלחה אמיתית של עמוד עסקי בלינקדאין טמון בהוליסטיות.

  1. תמהיל שמבוסס על אסטרטגיה מדויקת
    רגע לפני שתעשו את הצעד הזה חשוב לזקק ולהגדיר בצורה מדויקת את המטרות ואת האסטרטגיה שלכם שם. אפשרי והגיוני ליצור תמהיל חכם שמשלב מספר מטרות מבין מה שהגדרנו כאן (גיוס, מוניטין והגדלת השפעה). בכל מקרה – פעילות ללא אסטרטגיה מגובשת – יכולה ממש לעשות נזק. 
  2. קודם כל תתחילו משיתוף פעולה "בבית"
    העבודה האפקטיבית ביותר בלינקדאין תהיה כזו שמשלבת מחלקות מגוונות שמהן יוולד התוכן (בעיקר: מחלקות עסקיות שונות, שיווק, גיוס ומש"א). זה יקל על יצירת תוכן באופן שוטף ויאפשר הצצה רחבה ומאוד מעניינת למאחורי הקלעים של החברה שלכם.
  3. ההוליסטיות תיווצר מהגדלת אזכורי החברה גם בדף העסקי הרשמי אבל גם בזכות עבודה של פרופילים אישיים מתוך הארגון ומשיתופי פעולה (קולגות, ספקים וכו').

 

נשמח להיות אתכם בקשר ולעזור לכם להוציא מהלינקדאין שלכם יותר. 

 

ברור אחרי מי הכי שווה לעקוב בלינקדאין, נכון?
עקבו אחרי העמוד של הרשת שממשיכה לצמוח ולהצמיח
https://www.linkedin.com/company/linkedin

 

עוד עמודי לינקדאין מתעשיות מגוונות, ששווה לעקוב ולקבל מהם השראה:

https://www.linkedin.com/company/intel-corporation/

https://www.linkedin.com/company/teva-pharmaceuticals/

https://www.linkedin.com/company/mondaydotcom/

https://www.linkedin.com/company/elbit-systems-ltd/

https://www.linkedin.com/company/strauss-water-ltd-/

https://www.linkedin.com/company/mizrahi-tefahot-bank

https://www.linkedin.com/company/tel-aviv-medical-center/



ללמוד עוד מהבלוג שלנו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם