גוגל אנליטיקס: נתונים שגויים ואיך מתגברים עליהם - מאמר אורח


גוגל אנליטיקס: נתונים שגויים ואיך מתגברים - מאמר אורח

גוגל אנליטיקס הוא כלי אפקטיבי ביותר לניתוח תנועה באתר. בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן להבין כמה גולשים נכנסו לאתר, מאילו מקורות תנועה הגיעו, מאילו מכשירים ודפדפנים, באיזה דפים גלשו, כמה זמן שהו באתר, האם ביצעו רכישה (או מטרה אחרת שהגדרנו), מה היה מסלול הגלישה ועוד.

ניתוח הנתונים מסייע רבות לפעילות הקידום והשיווק ומאפשר שיפור כמעט אינסופי.

 

אבל, כמו בכל כלי סטטיסטי, חשוב גם בגוגל אנליטיקס להכיר במגבלות הכלי, להבין איפה הוא נכשל ומציג לנו נתונים שגויים או לא מדוייקים ובאילו מקרים נוכל לשפר את דיוק הנתונים.

 

גוגל אנליטיקס פועל בעזרת ג'אוה סקריפט שמותקן בכל דפי האתר ונעזר גם ב COOKIES  שנשתלים במחשב של הגולש. הוא אינו דורש כל התקנה בשרת האכסון, מה שמקל מאד את העבודה איתו אבל זה גם מה שגורם לחלק מאי הדיוקים: נתונים מדפדפנים שחוסמים ג'אוה סקריפט אינם מוצגים. עיוות נוסף ייגרם אצל גולשים שאינם מאפשרים שתילת COOKIES או כאלה שניקו את ה COOKIES בין גלישה לגלישה באתר שלכם.

 

לפניכם 3 שיבושי נתונים שודאי גרמו לכם להרים גבה:

 

 1.      איפה התנועה מהמיילים?

            אם אתם מנהלים ניוזלטר או כל דיוור שיווקי אחר, ודאי חשוב לכם לבדוק באנליטיקס את מידת האפקטיביות של ערוץ זה - האם גולשים נכנסים דרך המסרים השיווקיים,  כיצד הם מתנהגים באתר והאם הם מבצעים רכישה. אם לא תייגתם את הקישורים מהמייל לאתר שלכם, התנועה מהמיילים תוצג לכם כחלק מה DIRECT וה REFERRAL בהתאם לתוכנות המייל של הגולשים.

הפתרון: תייגו את הקישורים מהדיוור בעזרת ה URL BUILDER ע"מ שתראו את הכניסות כמקור תנועה בפני עצמו. מערכות ניוזלטר רבות מאפשרות תיוגים בקלות.

 

2.      מה זה כל ה DIRECT הזה? 

         אם חשבתם שמקור כניסה DIRECT מייצג את הגולשים שנכנסו ישירות לאתר, ודאי מוזר בעיניכם איך יש כל כך הרבה כאלה. DIRECT אכן מייצג את הכניסות הישירות, אבל לא רק. הוא מייצג גם את כל הכניסות שגוגל לא יודע לזהות את מקורן. ויש לא מעט כאלה, מסתבר. גוגל מתקשה לזהות קישורים מאפליקציות מובייל ומאפליקציות חברתיות, קישורים מתוכנות מייל כמו outlook, קישורים מקבצי offline (PDF, word וכד), קישורים מ IOS6 וכו'.

פתרון חלקי: תייגו מה שניתן.

 

3.      איפה הכניסות מגוגל אדוורדס? 

         יש סיבות רבות לחוסר ההתאמה בין נתוני גוגל אדוורדס בכניסות לבין נתוני גוגל אדוורדס כפי שמוצגים בגוגל אנליטיקס. חלקן נובעות מטעויות שלכם: למשל, יתכן שהקמפיין שלכם מפנה לדפי נחיתה שאינם חלק אינטגרלי מהאתר ולכן לא מופיע בהם קוד האנליטיקס. במקרה כזה, התנועה מהקמפיין תופיע כ REFERRAL SITES. אפשרות אחרת היא שהקמפיין מקונפג "ללא תיוג אוטומטי". במקרה הזה תראו את התנועה כחלק מהתנועה האורגנית (מה שישמח מאד את מי שאחראי על קידום האתר).

פתרון: הקפידו על התקנת גוגל אנליטיקס גם בדפי נחיתה חיצוניים. סמנו בקמפיין האדוורדס את האפשרות של תיוג אוטומטי וקשרו את חשבון האנליטיקס לחשבון האדוורדס.

 

קיימים עוד אי דיוקים רבים בגוגל אנליטיקס וקצרה היריעה מלפרט מכאן את כולם. יחד עם זאת, ניתן לומר שבאופן כללי, נתוני גוגל אנליטיקס הם מספיק מדוייקים ואפשר ורצוי להסתמך עליהם. כמו כל כלי סטטיסטי, ככל שנבחן מספרים גבוהים יותר, כך טעות הדגימה תהיה קטנה יותר. לכן הקפידו לבצע ניתוחים על תקופות זמן מספיק גדולות וכאשר הצטברה באתר מספיק תנועה.

 

המאמר נכתב ביוני 2013. יתכן שכשתקראו אותו חלק מהבעיות שמצויינות כאן, כבר נפתרו ואינן רלוונטיות.

 

המאמר נכתב ע"י מיכל כהן, עבור Inlight, מדריך קידום אתרים המציג תשובות לכל שאלותיכם בקידום אתרים אורגני.

 








מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner