מה זו בדיקת טקסט ברפרוף


בדיקת טקסט ברפרוף


אנחנו כגולשים, כמעט ולא קוראים באינטרנט- אנחנו מרפרפים.

בכנות- כמה פעמים קראת מאמר מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה מבלי להחסיר פסיק?

כשאנחנו קוראים ספר אנחנו מתעקשים על מילים ואפילו קוראים משפט פעמיים אם משהו לא היה לנו ברור. לעומת זאת- באינטרנט, אנחנו פשוט מרפרפים!

לצערי, אפילו את המילים האלו יכול מאוד להיות שאתם לא קוראים בשקיקה אלא בדילוגים קצרים אך בטוחים עד לסיומו של המאמר צוחק


אז מה זה "בדיקת טקסט ברפרוף"?

כאשר מסיימים כתיבה של תוכן- מודעה פרסומית, מאמר, דף אודות ואפילו ברושור מודפס- יש לעבור על התוכן ולבדוק שהוא עומד בבדיקת הקורא שמרפרף.
יש לקרוא את התוכן ברפרוף (או לתת למישהו אחר זמן קצוב וקצר לרפרוף) ולבדוק כמה נקודות:

  1. האם הטקסט ניתן לרפרוף (או שהוא עשוי בבלאגן)
  2. מה המסר שעובר בסיום הרפרוף?
  3. האם המסר תואם לדברים החשובים אותם רצית להעביר?

איך כותבים טקסט כדי שיעבור את הבדיקה בהצלחה?

דבר ראשון, בזמן שכותבים, אני תמיד ממליצה- לשכוח מהכל!

לא לחשוב על קידום אתרים או על שיווק באינטרנט אלא קודם כל לכתוב- מהבטן, מהרגש וממקורות הידע המקצועיים שלך...

 

בשלב השני באים השפצורים-

  • חלוקת טקסט ארוך לפסקאות מעניינות וקצרות יסדר לקורא את התוכן ויגביר רצון להמשיך לקרוא.
  • בתחילת כל פסקה יש להשתמש בכותרות- כותרת יכולה לתמצת את המסר של הפסקה (ובכך תורמת לקריאה ברפרוף) או להיות מגרה לקרוא את מה שבתוכה (אם המטרה של הטקסט הוא להיות קריא). 
    דוגמא- בכתיבה על התמצאות בתחבורה ברומא אפשר לכתוב כותרת: "משדה התעופה למרכז לוקח כחצי שעה נסיעה ברכבת." או "כיצד מגיעים משדה התעופה למרכז העיר?"

כותרות וקידום אתרים

  • שימוש בהדגשות (bold)- הדגשות של טקסט בתוך הפסקאות עוזר בהבלטת דברים שחשובים לנו. ההבלטה צריכה להיות בטפטוף, כאשר מרבית הטקסט אינו בולט אלא בכתב רגיל.
  • שימוש נכון בצבעים ברשת- או (לדעתי): אל תשתמשו בצבעים. דפי אינטרנט קלים לקריאה כאשר הם מובאים שחור על גבי לבן. העמסת צבעים שונים בטקסט כמו כחול, סגול או ירוק מעייפים את העין ויוצרים בלאגן. שימוש בצבעים צריך להעשות בעדינות ובזהירות ובעיקר על כותרות.
  • קישורים פנימיים- קישורים בתוך הטקסט (כנהוג בויקיפדיה) יכולים לעזור לך לכוון את הגולש לדפים נוספים רלוונטים. חשוב לא להעמיס יתר על המידה בשימוש בהם ולדאוג שקישור יראה כמו קישור (כלומר כחול עם קו תחתון).
  • שימוש בתבליטים ומספור- רשימות יכולות להכיתב בעזרת תבליטים או מספור (כמו הרשימה הזו) כדי ליצור סדר לקורא.

קישורים רלוונטיים-

שירותי כתיבה שיווקית

 

 

 



בדיקת טקסט ברפרוף



מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner