איך להשיג קישורים לאתר? המדריך השלם - מאמר אורח


איך להשיג קישורים לאתר? המדריך השלם - מאמר אורח

קישורים נכנסים לאתר מהווים גורם משמעותי ביותר בקידום האתר. גוגל ומנועי חיפוש אחרים רואים בקישורים "עדים" או ממליצים על האתר.

מסיבה זו, בניית קישורים מהווה חלק מרכזי בתהליך של קידום אתרים.

איך בונים קישורים נכנסים לאתר, מהם הגורמים המשפיעים על איכות הקישור וכיצד אומדים את ערכו של הקישור -  במאמר שלפניכם.

 

מאיפה משיגים קישורים?

המקורות המרכזיים להשגת קישורים נכנסים:

  • יצירת תוכן מושך קישורים – תוכן חדשותי/בלעדי/פרובוקטיבי/מעורר מחלוקת/מצחיק/ מדריך שימושיים/סיקור ראשוני של אירוע/כלים, מחשבונים, משחקים וסרטונים.
  • פרסום מאמרים באתרי מאמרים.
  • פרסום מאמרים בפורטלים רלוונטים, פרסום פוסט אורח בבלוגים רלוונטים
  • כתיבת בלוגים חיצוניים לאתר.
  • פרסום תשובות וטיפים באתרי מומחים ושאלות.
  • פניה לבעלי אתרים של עסקים שעובדים עם העסק שמאחורי האתר: קולגות, משתפי פעולה, ספקים, לקוחות, יצרנים, מוסדות לימוד והכשרה, איגודים מקצועיים.
  • פרסום באינדקסים, ספריות אתרים, אתרי שיתוף וסימניות.
  • שיתופי פעולה של החלפת מאמרים והחלפת קישורים עם אתרים רלוונטים.
  • פעילות בפורומים, בלוגים ורשתות חברתיות.

שיטות שכדאי להמנע מהן – קניית קישורים, שימוש בתוכנות לבניה אוטומטית של קישורים. קישורים כאלו מזוהים כפעילות ספאם ועלולים לפגוע בקידום האתר.

 

לא כל הקישורים שווים

מידת ההשפעה של קישור נכנס על קידום האתר תלויה באיכות הקישור. איכות נקבעת עפ"י מס' רב של מדדים. אף אחד מאיתנו לא יודע בדיוק מה השפעתו של כל מדד, אך אמנה בפניכם את המדדים המקובלים:

  • פופולאריות האתר המקשר .
  • רלוונטיות האתר המקשר – עד כמה תחום האתר קרוב לתחום האתר המקושר.
  • טקסט מקשר (Anchor text) – קישור מביטוי הקידום יתרום יותר מקישור מביטוי אחר. אבל- יחד עם זאת, חשוב לשמור על פרופיל קישורים טבעי ולהקפיד שלא כל הקישורים יהיו עם אותו טקסט מקשר כי גם זה עלול לגרום לעונש מגוגל / פגיעה במיקומים.
  • אמינות האתר המקשר – גוגל מדרג את האתרים עפ"י trust rank שנמדד ע"ס "מרחק" האתר לאתרים הסמכותיים ביותר ברשת. קישורים מאתרים אקדמיים, ממשלתיים, אתרי ארגונים גדולים וכו' או אתרים מקושרים מהם – תורמים לאמינות האתר ומסייעים בקידום.

אם אתם עוסקים בשיתופי פעולה של החלפות קישורים עם חברות קידום אתרים אחרות, חשוב שתרכשו לעצמכם כישורי "שמאות קישורים" – כלומר הערכת ערכו של הקישור המוצע לכם. מעבר לגורמים שצויינו למעלה, ביחנו את הגורמים הבאים:

  • דירוג האתר והדף עצמו בביטוי אותו אתם מקדמים.
  • דירוג הדף על הביטוי המרכזי שלו
  • PageRank  של הדף
  • כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר ולדף עצמו – ניתנים למדידה באמצעות כלים כמו majesticseo  או site explorer
  • כמות הקישורים היוצאים מהדף – ככל שיש יותר קישורים יוצאים כך כוחו של כל קישור יורד.
  • מרחק הדף המקשר מדף הבית של האתר ובכלל – כמות הדפים באתר עצמו שמקשרים לדף זה.
  • מיקום הקישור בדף – ככל שהקישור ממוקם גבוה יותר, כך יתרום יותר. קישורים מגוף התוכן תורמים יותר מקישורים מתחתית הדף.
  • גורמים נוספים: פוטנציאל ההקלקה על הקישור (חשוב גם ליצירת תנועה לאתר), כמות הדפים הכוללת באתר, ותק האתר, נראות הקישור בדף.
  • והכי חשוב בעיני – האינטואיציה שלכם לגבי איכות האתר: האם זה אתר שיקר לבעליו, עד כמה הוא מושקע ומתוחזק, עד כמה התוכן בו איכותי, עשיר ומתעדכן, האם הוא מנוהל על ידי ידיים אמינות וטובות, האם אתם סומכים על הצד השני שלא יסיר את הקישור.

עוד כמה טיפים קטנים לבניית קישורים

  • שימו לב לטקסט שסביב הקישור. גוגל מייחס חשיבות לרלוונטיות הטקסט בקירבת הקישור. לכן, בפרט במקרים בהם הדף המקשר אינו רלוונטי או במקרים בהם אין אפשרות ליצירת טקסט מקשר כרצונכם – דאגו לפחות ליצור לפחות פיסקה רלוונטית אחת סביב הקישור.
  • הקפידו על קצב בניית קישורים טבעי - אל תיצרו כמות גדולה מידי של קישורים בזמן קצר. תהליך קידום אורגני הוא איטי וחשוב שייעשה בצורה טבעית. בניה מהירה מידי של קישורים לא תזרז את קידום האתר. להיפך – היא עלולה להכניס אותו לפילטר ממושך.
  • קישורי nofollow – פרופיל קישורים טבעי מכיל גם קישורי nofollow ולכן אל תוותרו על קישור רק בגלל סימון nofollow. בנוסף, קישורי nofollow אמנם אינם מעבירים pagerank אבל יתכן מאד שמעבירים trustrank ותועלות נוספות לאתר המקושר.
  • גם אם אתם מקדמים רק את דף הבית שלכם (אסטרטגיה שגויה לכשעצמה), הקפידו על בניית קישורים גם לדפים הפנימיים של האתר. גוגל יעריך יותר אתר שיש המלצות גם לדפים הפנימיים שלו.

 

נכתב ע"י מיכל כהן, בעלת חברת  WebGuru קידום אתרים ומנהלת הבלוגוגל – בלוג קידום אתרים בגוגל.

 

 



איך להשיג קישורים לאתר? המדריך השלם - מאמר אורח



מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner