שיטה קלה ומהירה לאפיון קהל יעד - פרסונות


שיטת פרסונות לאפיון קהל יעד


מי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?

האם אתם מכירים אותם? אישית?

יש שיטה מצויינת, שלקוחה מעולם ממשקי משתמש מוכווני משתמשים (UCD) שפועלת על חלוקה של קהל היעד שלנו לפרסונות.

 

מה הן פרסונות?

פרסונה היא דמות, אישיות וירטואלית שאנחנו יוצרים כדי לאפיין סוג מסויים של קהל יעד.
לכל אתר יהיו מקסימום שבע פרסונות ובאתרים קטנים שנותנים שירותים ספציפיים יכולות להיות אפילו רק 2-3 פרסונות.
ההכרות האישית עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יעזרו לנו בכל שלבי השיווק לחשוב כמוהם ולראות את הדברים מהעיניים שלהם.

 

בואו נעשה דוגמא אחת....

אם ניקח כדוגמא את האתר של טכנאי מחשבים נוכל לחשוב על כמה פרסונות שונות:

  • שולה, בת 45 גרה באשקלון גרושה עם 3 ילדים ועובדת מהבית במיזם אינטרנט חדש. יש לה מחשב אחד משלה ועוד מחשב של הילדים והיא חייבת תיקון דחוף כי המחשב שלה זו הפרנסה שלה.
  • דוד, בן 25 רווק וגר בתל אביב מהנדס תוכנה במקצועו והמחשב הביתי שלו התקלקל. הוא מבין מאוד במחשבים אך לא הצליח לפתור את התקלה.
  • וכו'....

אני לא אמשיך בפירוט הפרסונות אבל הרעיון ברור?

שולה צריכה מישהו דחוף שיגיע אליה הביתה ואילו דוד יכול להסתפק בשירות תמיכה טלפוני. כבר שתי פרסונות שנצטרך להתחשב בהן בעת ביצוע חקר מילות מפתח ובתכנון נכון של האתר שלנו ושל שאר אפיקי השיווק.

 

אז יאללה, מי הפרסונות שלכם?

הכנתי עבורכם קובץ שתוכלו להשתמש בו למילוי המאפיינים של הפרסונות של העסק שלכם.
חישבו טוב טוב כיצד לחלק את קהל היעד שלכם לכמה דמויות שונות.

 

להורדת הקובץ - אפיון פרסונות לעסק שלך

 



מאמר- שיטת פרסונות לאפיון קהל יעד



מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner