שיווק הוליסטי השאלות הנכונות


שיווק הוליסטי

מאת: רמי ליכטנברגFollow Rami on Google+

 

שיווק הוליסטי? מה הכוונה, זה כמו טיפול הוליסטי? זה כולל מחטים?

 

לא, שיווק הוליסטי לא כולל מחטים וגם לא כואב (:

שיווק הוליסטי הוא שיווק שלם. שיווק המביא בחשבון את כל המרכיבים של שיווק באינטרנט.

היום עומדות בפנינו אפשרויות רבות מתמיד לשיווק ברשת - פרסום בגוגל, פייסבוק, רשימות תפוצה, בלוגים וכו' (תוכלו למצוא רשימה מורחבת בתמונה משמאל).
כל כך הרבה אפשרויות עד שלפעמים קשה לדעת במה לבחור!

 

אז איך מתחילים?

בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, השאלה הראשונה שאני ממליץ לך לשאול את עצמך היא לא "מהי הדרך הטובה ביותר לשווק?" אלא...  "מהי הדרך הטובה ביותר לשווק את העסק שלי"?

 

עסקים פונים אליי עם שאלות מגוונות:

האם לעשות פרסום ממומן ואם כן איזה ערוץ?

האם לשווק ברשות חברתיות ואם כן באיזו רשת חברתית?

האם לבנות רשימת תפוצה ואם כן איך לעשות את זה?

איך להגיע לקהל שיכול להתעניין בי ובמעשיי? ועוד שאלות רבות.

כולם רוצים לקבל תשובות, אבל יש ארבע  שאלות שחשוב לענות עליהן לפני הכל.  

  1. מה אופי העסק שלך
    האם אתה עצמאי או חברה, מוכר שירותים או מוצרים, בעל נוכחות קיימת ברשת או מחוצה לה (למשל חנות) או עסק חדש?
  2. למי אתה פונה, מיהו קהל היעד שלך?
    אני ממליץ לך לאפיין ולאבחן בדיוק מרבי את קהל היעד אליו ברצונך לפנות- ככל שנכיר יותר את הלקוחות שלנו נדע איך לכתוב עבורם, היכן לאתר אותם, מה הם אוהבים ואפילו מי החברים שלהם.   
  3. מהי המטרה שלך?
    הניחוש שלי - המטרה שלך היא להרוויח! נכון, אבל אחד השלבים החשובים בתחילת כל מסע שיווק הוא הגדרת המטרות והיעדים הכמותיים לקמפיין הספציפי.
    האם אתה מעוניין במכירות כרגע? או אולי בהפצת השם? אולי אתה רוצה פניות לעסק, נרשמים לדיוור וכו' – כל מטרה תטווה לך דרך אחרת ותוביל אותך לאמצעי שיווק שונים.
  4. מה התקציב שלך? 
    בהתאם ליעדים עסקיים, לסוג העסק וליכולת, חובה להחליט מהו התקציב לשיווק באינטרנט. 

תקציב שיווק?! נקודה רגישה...
הרי מיד תענו לי "כמה שפחות"! וזה מובן, כולנו רוצים להוציא כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. אבל אנחנו חייבים להכניס את הוצאות השיווק לשיקולי התקציב של העסק.

"הדרך הטובה ביותר לצפות את העתיד היא ליצור אותו" (אלן קיי).

תקציב השיווק + הצבת המטרות בהתאם לאופי העסק וקהל היעד = שליטה.

נוכל להעריך מראש את ההכנסות וההוצאות שלנו בהתאם לפעולות השיווק שנעשה,

כך נדאג לזרימה תקינה בעסק, פחות חרדה ויותר הצלחה וגדילה.

 

אז איך ממשיכים?

אפשר להמשיך לעשות את מה שעשינו עד עכשיו, לספוג את ההוצאות הקבועות של העסק ולהמתין ללקוחות שאולי יגיעו... או שאפשר - לדאוג שהם יגיעו אלינו!
ז"א להתחיל לעשות שיווק הוליסטי, בעצמך או בעזרת אנשי מקצוע.

 

רוצים לדעת יותר על הבחירה הנכונה באפיק השיווק האינטרנט לעסק שלך?
הצטרפו לדף של האקדמיה הוירטואלית לעסקים וקבלו ב-מ-ת-נ-ה  את המדריך לבחירת אפיקי שיווק באינטרנט (בן 12,000 מילים) שכתבה ורד חורי!

 

רוצה לתת למקצוענים לעשות את העבודה עבורך ויש לעסק שלך תקציב בגובה של לפחות 5,000 ₪ לחודש? נשמח לקבל את פנייתך ולבחון איך נוכל לייצר עסקאות גם עבור העסק שלך

 






שיווק הוליסטי השאלות הנכונות



מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner